۲۷ پایانه مرزی در کشور احداث می شود

رضا نفیسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، احداث پایانه های مرزی را از سیاست های سازمان حمل و نقل جاده ای کشور دانست و افزود: تا زمان حاضر ۱۰ پایانه مرزی احداث شده و به زودی راه اندازی می شوند و عملیات اجرایی ۱۷ پایانه دیگر نیز در دست اجراست که تا پایان سال جاری به اتمام می رسند.

نفیسی احداث پایانه های مرزی در ۲۷ مرز کشور را بر اساس تصمیم و برنامه ریزی شورای ساماندهی مرزها دانست و اظهارکرد: در زمان حاضر عملیات اجرایی پایانه های مرزی بازرگانی تمرچین و نطف آباد به اتمام رسیده و در آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل دفتر فنی و پیمان های سازمان حمل و نقل جاده ای کشور، پایانه های مرزی را دارای دو بخش تجاری و اختصاصی دانست و گفت: در بخش تجاری فضای مورد نیاز برای استقرار ارگان های دولتی و در بخش اختصاصی محیط مناسب برای حضور مسافران در نظر گرفته می شود.

وی به اعتبار مورد نیاز برای احداث هر پایانه مرزی اشاره و خاطر نشان کرد: متناسب با فضای هر مرکز، حداقل اعتبار مورد نیاز ۲۰۰ میلیارد ریال می باشد.

نفیسی اولویت احداث پایانه های مرزی را مرزهای دارای بیشترین تردد و تراکم کاری دانست و افزود: تا زمان حاضر به علت وجود تردد بالا و اهمیت اقتصادی غرب کشور، هفت پایانه مرزی در مرز مشترک ایران و عراق احداث شده است.

مدیرکل دفتر فنی و پیمان های سازمان حمل و نقل جاده ای کشور، پایانه های مرزی را دروازه ورود به کشور دانست.

۷۳۱۹/۵۲۲/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۵۳۰۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.