۲۷۵ هزار نفر در کاشان زیر پوشش تأمین اجتماعی می باشند

۱۳م آذر ،

بینا-رئیس سازمان تأمین اجتماعی کاشان، شمار بیمه‌شدگان این سازمان در این شهرستان را ۲۷۵ هزار نفر اعلام کرد.
به گزارش بینا: ۲۷۵ هزار نفر در کاشان زیر پوشش تأمین اجتماعی می باشند
حسن شعبانی‌زاده امروز  در کاشان اظهار داشت: هم‌اکنون ۲۷۵ هزار نفر بیمه شده تبعی که ۷۹ درصد جمعیت کاشان را تشکیل می‌دهند، از خدمات سازمان تأمین اجتماعی در این شهرستان بهره‌مند می باشند.
وی، سازمان تأمین اجتماعی شعبه کاشان را در ردیف شعبه‌های ممتاز تأمین اجتماعی کشور عنوان کرد و گفت: از ۳۵ شعبه ممتاز تأمین اجتماعی در کشور، شعبه تامین اجتماعی شهرستان کاشان در ردیف ۱۰ شعبه ممتاز کشوری قرار دارد.
این مسئول، شمار مستمری‌‌بگیران متشکل از بازنشستگان، از کار افتادگان و بازماندگان زیر پوشش شعبه تأمین اجتماعی شهرستان کاشان را ۱۸ هزار نفر ذکر کرد و گفت: این تعداد مستمری‌بگیر زیر پوشش در کاشان با احتساب مبلغ دریافتی ماهیانه هر یک از مستمری‌بگیران که از ۶۰۰ هزار تا دو میلیون تومان است، بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان مستمری از تأمین اجتماعی در ماه دریافت می‌کنند.  
به گفته وی، تعداد بازنشستگان و مستمری‌بگیران کاشانی از بازنشستگان استان‌های قم، ایلام، لرستان، اردبیل و خراسان شمالی و جنوبی نیز بیشتر است.
رئیس سازمان تأمین اجتماعی شعبه کاشان در ادامه یادآور شد: هم‌اکنون ۶۵۰ نفر کارگر در صنایع نساجی فعالیت دارند که از این تعداد نزدیک به ۲۲۰ نفر بیمه بیکاری دریافت می‌کنند و بقیه مشغول به کار می باشند.
شعبانی همچنین با اشاره به اینکه سال قبل ۴۰۰ نفر از کارگران نساجی کاشان بازنشست شده‌اند خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵۰ نفر از این نوع کارگران شهرستان کاشان بازنشست شده‌اند.
به گفته وی، بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان میزان بدهی سه شرکت نساجی مخمل و ابریشم، ریسندگی و صنایع راوند به سازمان تأمین اجتماعی شعبه کاشان است.
شعبانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه روزانه بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ نامه وارده به سازمان تأمین اجتماعی شعبه کاشان ارائه می‌شود ابراز داشت: این تعداد، به طور ماهیانه حدود ۲۴ هزار نامه وارده به شعبه تأمین اجتماعی شهرستان کاشان را نشان می‌دهد.  
این مسئول افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان‌ماه امسال ۱۸۰ هزار نامه وارده به ثبت رسیده در این شعبه توسط ۹۰ نفر نیرو، پاسخ داده شده است.
شعبانی، شعبه تأمین اجتماعی کاشان را یکی از بزرگ‌ترین شعبه‌های تأمین اجتماعی کشور به لحاظ حجم فعالیت خواند و گفت: حجم فعالیت‌های روزانه، ماهیانه و سالیانه شعبه تأمین اجتماعی کاشان از بسیاری استان‌های کشور بیشتر است.
وی با اشاره به مراجعه روزانه بیش از ۵۰۰ نفر ارباب رجوع به شعبه تأمین اجتماعی کاشان متذکر شد: این تعداد در روزهای پایانی ماه به بیش از یک‌هزار نفر افزایش می‌یابد.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.