۲۸ لحظه‌ به یادماندنی رونالدو در دوران فوتبالش

۱۷ام بهمن ،

به گزارش فارس، کریستیانو رونالدو امروز ۲۸ ساله شد و بیش از نیمی از عمرش را در فوتبال سطح بالای اروپا بازی کرده است. پیدا کردن ۲۸ لحظه مهم از زندگی ستاره پرتغالی از زمانی که فوتبال حرفه‌ای‌اش را از سال ۲۰۰۲ در اسپورتیگ لیسبون آغاز کرد، کار چندان مشکلی به نظر نمی‌رسد.

۱- کریستیانو در سن یازده سالگی و در سال ۱۹۹۷ با امضای قراردادی به مبلغ ۲۵ هزار یورو به اسپورتینگ لیسبون پیوست. وی به عنوان یکی از نوابغ فوتبال دانش‌آموزی در پرتغال شناسایی شد.

۲- آغاز کار وی در تیم اصلی اسپورتینگ و به ثمر رساندن اولین گلش در لیگ قهرمانان در ۱۳ آگوست ۲۰۰۲ مقابل اینترمیلان. لیگ پرتغال در تاریخ ۲۹ سپتامبر در براگا آغاز شد و وی فردای آن روز ۲ گل مقابل موریرنس به ثمر رساند تا اولین گل‌هایش را در لیگ زده باشد. او در آن زمان ۱۷ سال و ۸ ماه و ۲ روز سن داشت.

۳- دیدار دوستانه مقابل یونایتد در سال ۲۰۰۳ زندگی وی را تغییر داد. فرگوسن در دیدار دوستانه با این تیم با رونالدو آشنا شد. سرمربی منچستر تحت تأثیر بازی وی قرار گرفت و تصمیم گرفت او را به تیمش دعوت کند.

۴- در ۱۶ آگوست ۲۰۰۳ کارش را در لیگ برتر مقابل بولتون آغاز کرد. وی ۳ پاس گل داد و یک پنالتی به سود تیمش گرفت تا به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شود. وی در آن زمان پیراهن شماره ۷ را بر تن داشت که پس از رفتن بکام به مادرید کسی آن را تصاحب نکرده بود.

۵- آغاز کار در تیم ملی پرتغال در تاریخ ۲۰ آگوست ۲۰۰۳٫ رونالدو اولین بازی ملی خود را مقابل قزاقستان و تحت هدایت اسکولاری با جانشینی فیگو آغاز کرد.

۶- شکست در فینال قهرمانی اروپا مقابل یونان در سال ۲۰۰۴٫ رونالدو پس از شکست در فینال اروپا مقابل یونان اولین ناامیدی بزرگ خود را تجربه کرد.

۷- اولین گل در لیگ برتر. آغاز گلزنی رونالدو در لیگ برتر در دومین سال حضورش در یونایتد در ۴ دسامبر ۲۰۰۴ مقابل ساوتهمپتون.

۸- گلزنی در لیگ قهرمانان در سال ۲۰۰۷٫ وی در بازی مقابل رم در اولدترافورد در دور برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا ۲ گل برای تیمش به ثمر رساند.

۹- کسب اولین قهرمانی در لیگ برتر در سال ۲۰۰۷ یکی از زیباترین خاطرات رونالدو در فوتبال حرفه‌ای است. تساوی چلسی و آرسنال سبب شد تا ستاره پرتغالی برای اولین بار طعم قهرمانی در انگلیس را بچشد.

۱۰- اولین هت‌تریک رونالدو در فوتبال حرفه‌ای. رونالدو با منچستریونایتد مقابل نیوکاسل در سال ۲۰۰۸ در اولدترافورد هت‌تریک کرد.

۱۱- قهرمانی در لیگ قهرمانان با پیروزی مقابل چلسی در سال ۲۰۰۸٫

۱۲- در ۷ جولای ۲۰۰۸ تحت عمل جراحی قرار گرفت و این اولین مصدومیت جدی وی بود که در بازی با تیم ملی پرتغال در یورو پیش آمد و سبب شد ۲ ماه مجبور به استراحت شود.

۱۳- کسب توپ طلا و کفش طلا. رونالدو بالاتر از مسی و تورس به عنوان بهترین بازیکن دنیا انتخاب شد.

۱۴- شکست در فینال لیگ قهرمانان مقابل بارسلونا در ۲۷ می ۲۰۰۹؛ در حالی که منچستر دومین حضور خود را در فینال این مسابقات تجربه می‌کرد؛ اما این بار با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب بارسلونا و مسی شد. این آخرین بازی او برای یونایتد بود و پس از آن به رئال ملحق شد.

۱۵- گران‌قیمت‌ترین قرارداد در تاریخ فوتبال در یازدهم ژوئن ۲۰۰۹ منعقد شد که منچستر یونایتد قبول کرد رونالدو با مبلغ ۹۶ میلیون یورو به رئال مادرید بپیوندد و کریستیانو گران‌قیمت‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال شد.

۱۶- ۹۰ هزار هوادار در اولین روز ورود وی به برنابئو به رونالدو خوش‌آمد گفتند.

۱۷- اولین گل برای رئال مادرید. وی در اولین بازی فصلش برای رئال مادرید در سال ۲۰۰۹ مقابل دپورتیوو لاکرونیا برای سفیدپوشان گلزنی کرد.

۱۸ – اولین هت‌تریک برای رئال مادرید. کریستیانو رونالدو پس از اولین هت‌تریکش برای رئال مادرید مقابل مایورکا در ۵ می ۲۰۱۰ توپ این مسابقه را امضا کرد.

۱۹- شکست مقابل بارسلونا در نیوکمپ یکی از سخت‌ترین روزهای رونالدو بود. رئال مادرید با نتیجه ۵ بر صفر در اولین ال‌کلاسیکوی مورینیو مغلوب حریف دیرینه خود شد.

۲۰- اولین قهرمانی با مادرید در کوپا‌دل‌ری در تاریخ ۲۰ آوریل ۲۰۱۱٫ یک گل توسط کریستیانو رونالدو جام قهرمانی را که رئال و بارسا در فینال برای رسیدن به آن تلاش می‌کردند، به تصاحب سفیدپوشان درآورد. رئال در وقت‌‌های اضافه با ضربه سر رونالدو و پاس دی‌‌ماریا قهرمانی را به دست آورد. این اولین قهرمانی رونالدو با رئال بود.

۲۱- حذف از لیگ قهرمانان توسط بارسلونا در سال ۲۰۱۱٫ بارسلونا در میانه راه لیگ قهرمانان اروپا رئال مادرید را حذف کرد تا یکی از تلخ‌ترین حاطرات رونالدو رقم بخورد.

۲۲- بهترین گلزن تاریخ لالیگا با به ثمر رساندن ۴۱ گل. وی با زدن ۲ گل مقابل آلمریا در برنابئو در آخرین بازی لیگ این عنوان را به دست آورد.

۲۳- رئال مادرید در تاریخ ۳۱ آوریل ۲۰۱۲ توانست با گلزنی رونالدو در نیوکمپ مقابل بارسا به برتری برسد و به قهرمانی در لالیگا نزدیک‌تر شود.

۲۴- حذف مقابل بایرن‌مونیخ در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا در ضربات پنالتی. رونالدو در این بازی گلزنی کرد؛ اما رئال نتوانست صعود کند.

۲۵- جشن قهرمانی سفیدپوشان پس از قهرمانی در لالیگا در سن مامس.

۲۶- ایکر کاسیاس در جشن قهرمانی رئال مادرید، کریستیانو رونالدو را در جلوی تیم قرار داد تا وی رهبر تیم در این جشن قهرمانی باشد.

۲۷- سومین قهرمانی با رئال مادرید در سوپرجام اسپانیا. رونالدو تابستان قبل توانست سومین افتخارش را در رئال مادرید به دست آورد.

۲۸- اولین هت‌تریک رونالدو در لیگ قهرمانان. وی در مرحله گروهی مسابقات مقابل آژاکس آمستردام موفق به این کار شد. مادرید این بازی را در تاریخ سوم اکتبر با نتیجه ۴ بر یک پشت سر گذاشت.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.