۳ برنامه سینمایی در روز هنر هفتم

جام جم آنلاین: روز گذشته در آستانه روز ملی سینما (بیست و یکم شهریور) برنامه‌های مختلف سینمایی ترتیب داده شد که به‌طور همزمان در نقاط مختلف پایتخت برگزار شد.

به گزارش جام‌جم، در آستانه روز ملی سینما، نشست رسانه‌ای دو جشنواره فیلم کوتاه تهران و جشنواره فیلم رضوی و مراسم تجدید میثاق سینماگران با آرمان‌های امام راحل(ره) و انقلاب اسلامی به‌طور همزمان برگزار شد.

مخالفان شش ماه اعتماد کنند

جواد شمقدری، رییس سازمان سینمایی در آستانه روز ملی سینما، اجرای برنامه‌های این سازمان را حرکت مثبتی دانست و به ایسنا گفت: آنهایی که مخالف من هستند حداقل شش ماه سکوت و اعتماد کنند و بگذارند کارمان را بکنیم و البته تا این لحظه این کار را نکرده‌اند و شاید تشدید هم کرده‌اند و الان هم خبر دارم، نشسته‌اند برای آینده برنامه‌ریزی می‌کنند تا بتوانند دوباره بحران جدیدی برای ما آغاز کنند.

شمقدری با اشاره به بحران‌های پیش‌بینی نشده‌ای که در دوره مدیریت وی رخ داده، افزود: چیزی که پیش‌بینی نمی‌کردم و خیلی هم به ما لطمه زد، این بود که کسانی که باید می‌آمدند و به ما کمک و همراهی می‌کردند تمام عزمشان را بر این گذاشتند تا هر چه بیشتر به ما ضربه بزنند،‌ مانع‌تراشی کنند و بحران به وجود آورند.

سینماگران در بهشت زهرا(س)

تعدادی از سینماگران کشورمان به مناسبت روز ملی سینما به قطعه هنرمندان رفته و پس از آن با حضور در مرقد مطهر امام راحل(ره) با آرمان‌های امام و انقلاب تجدید میثاق کردند.

در این مراسم سینماگرانی چون کمال تبریزی، علیرضا داوودنژاد، عزیزالله حاجی‌مشهدی، رخشان بنی‌اعتماد، امین تارخ، محمدمهدی عسگرپور، فرهاد توحیدی و کیومرث پوراحمد حضور داشتند که بر سر مزار درگذشتگان سینما از جمله سیف‌الله داد پایه گذار روز ملی سینما هم رفتند.

برگزاری نشست دو جشنواره مهم سینمایی

نشست رسانه‌ای جشنواره‌های فیلم کوتاه تهران و فیلم رضوی هم دیروز به طور همزمان برگزار شد. مسوولان این دو جشنواره با وجود اطلاع از این همزمانی اقدام به برگزاری این نشست‌ها کردند.

هر چند رقابت پنهانی و نامحسوس انجمن سینمای جوانان ایران و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، بر کسی پوشیده نیست ولی مدیریت زمان و اطلاع رسانی بر هر چیزی ارجحیت دارد.

در نشست بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه تهران، هاشم میرزاخانی دبیر جشنواره به بیان برنامه و جزئیات برگزاری آن پرداخت و از پوستر و تیزر جشنواره رونمایی شد.

طبق اطلاعات ارائه شده توسط میرزاخانی، در این دوره از جشنواره فیلم کوتاه تهران ۵۲۱۹ فیلم از ایران و ۱۰۷ کشور حضور دارد.

این جشنواره در دو بخش ملی و بین‌الملل و در بخش‌های چراغ راه، چشم انداز سرزمین زیبای ما، پرتو ایمان (بخش ملی) و مسابقه آسیا و بیداری اسلامی دهم تا شانزدهم مهرماه در پردیس سینمایی ملت و ۳۱ استان کشور برگزار می‌شود.

از سوی دیگر، در نشست هفتمین جشنواره فیلم مستند و فیلمنامه رضوی که همزمان با نشست جشنواره فیلم کوتاه تهران برگزار شد، شفیع آقامحمدیان بخش‌ها و برنامه‌های این جشنواره را تشریح کرد.

این جشنواره که از بیست و هفتم تا بیست و نهم شهریور در سالن سینماحقیقت مرکز برگزار می‌شود، شامل بخش‌های مسابقه فیلم‌های مستند و مسابقه فیلمنامه‌های کوتاه داستانی و انیمیشن، طرح و ایده مستند، طرح فیلمنامه‌های سینمایی و ویدئویی رضوی است. 


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.