۳ سبب عمده پیر شدن پوست

۱۴م دیماه ،
ممتاز نیوز : آسمان همواره خاکستری است، باران می‌بارد و ما نیز نمی‌توانیم تمام روز در خانه بمانیم اما نکته عجیب این‌جا است که در این زمان سال، آخرین چیزی که اکثر ما به آن فکر می‌کنیم استفاده از کرم‌های ضدآفتاب است. متخصصان پوست به کرات اهمیت استفاده از کرمهای ضدآفتاب دارای SPF را حتی در روزهای سرد زمستانی مورد تاکید قرار داده‌اند. استفاده از این نوع کرم‌ها در بهترین حالت از چروک‌ها و پیرشدن زودرس پوست جلوگیری می‌کند، این مسئله دقیقا سبب مراجعه بسیاری از زنان و مردان به متخصص پوست بوده که به دنبال آن درخواست جوان‌سازی پوست با استفاده از بوتاکس یا کشیدن پوست صورت را مطرح می‌شود؛ از سوی دیگر عدم استفاده از ضدآفتاب‌ها در بدترین حالت می‌تواند به سرطان پوست منتهی شود.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ملت ما ؛ سه سبب برای پیر شدن پوست وجود دارد، مسائل ارثی ژنتیکی یکی از آن علل می باشند، پوست والدین ما نقش مهمی در این زمینه ایفا می‌کنند. دلایل دیگر میزان قرارگیری در معرض نور خورشید و استعمال دخانیات است. با وجود این‌که آگاهی مردم در رابطه با استفاده از کرمهای ضدآفتاب افزایش یافته اما هنوز هم نرخ ابتلا به سرطان پوست در حال افزایش است و دامنه سن اشخاصی که به این نوع سرطان مبتلا می‌شوند از ۳۰ ساله‌ها تا ۹۰ ساله‌ها گسترده است.

براساس نظریات متخصصان پوست، تمام اشخاصی که به سرطان پوست مبتلا می‌شوند، اشخاصی نیستند که خودشان را در معرض نور شدید آفتاب قرار می‌دهند. میزان تحمل نور آفتاب برای اشخاص مختلف است و این مسئله به نوع پوست آنها ارتباط دارد. بنابراین میزان نور خورشید که به پوست فرد صدمه می‌زند یک مسئله نسبی است.

پرتو ماورای بنفش به بافت‌های پیوندی پوست صدمه رسانده، مانع تولید کلاژن می‌شود و دی ان‌ای پوست را تغییر می‌دهد. این مسئله سبب کاهش کیفیت پوست و ایجاد چروک می‌شود. جهش دی‌ان‌ای ایجاد شده توسط ماورای بنفش همچنین می‌تواند سبب ایجاد سرطان پوست شود. در این میان نباید تصور کنید که زمستان فرصتی برای فرارکردن از این رژیم برای مراقبت از پوست است.

ممکن است نور ضعیفتر باشد اما اشعه‌های ماورای بنفش همچنان وجود دارند. تمیزکردن پوست باید باهدف پاکسازی کامل بالاترین لایه سلولهای مرده پوست صورت گیرد تا پوست تازه‌تر نمایان شود. مواد شستشوی صورت حاوی اسید گلیکولیک همین کارکرد را برای پوست به ارمغان می‌آورند. بعضی از ما ممکن است از پوست خشک خود رنج بکشیم و سایرین پوستشان بیش از حد چربی تولید می‌کند، اما استفاده از یک مرطوب‌کننده به صورت موقت محتویات آب و روغن پوست را تغییر می‌دهد.

اگر از پوست سخت، پوسته پوسته و ناخوشایند رنج نمی‌برید نیاز به استفاده از مرطوب‌کننده نیست. استفاده از مرطوب‌کننده غیر ضروری صدمه بلندمدتی به پوست وارد نمی‌کند اما سبب می‌شود که پوستتان حساس شده، حفره‌های پوستی را سنگین می‌کند. مهم است که حتی در روزهای زمستانی از یک کرم ضدآفتاب با SPF 30 تا ۵۰ و رتبه چهار یا پنج ستاره در حمایت از پرتوهای ماورای بنفش B استفاده کنید و همچنین از یک کرم حاوی آنتی‌اکسیدان استفاده کنید.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.