۳ درصد تراکنش های پرداخت هزینه سوخت مربوط به کیف پول الکترونیک است

شنبه ۱۳ خرداد – ۰۳:۰۷:۵۹ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- مدیر سامانه هوشمند سوخت کشور گفت: به طور میانگین، ۳ درصد از تعداد تراکنش های روزانه پرداخت هزینه سوخت از طریق کیف پول الکترونیک کارت هوشمند سوخت انجام می شود.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا،  محسن روحانی با اعلام این خبر گفت: بیشتر پرداخت های الکترونیک در جایگاه های سوخت مربوط به سوختگیری با حجم بالاست که هزینه آن قابل توجه است.
وی با تاکید بر این که تمام جایگاه های سراسر کشور به سامانه پرداخت الکترونیک وجه سوخت متصل است، گفت: در برخی مناطق جایگاه هایی به طور کامل به این امر اختصاص داده شده است و کار پرداخت هزینه سوخت در این جایگاه ها صرفا از طریق پرداخت الکترونیک انجام می شود.
روحانی با اشاره به این که پرداخت هزینه سوخت از طریق کیف پول الکترونیک یک کار فرهنگی بلند مدت است که نیاز به همکاری همه نهادهای تاثیرگذار در این حوزه دارد، تصریح کرد: هم اکنون در جایگاه های شرکتی عرضه فرآورده حداقل یک پوز (پایانه فروش) پرداخت الکترونیک نصب شده است که افرادی که مایل به پرداخت الکترونیک هستند، به طور مستقیم می توانند به قسمت پرداخت الکترونیک مراجعه کنند و صرفه جویی قابل ملاحظه ای در زمان خود داشته باشند.
مدیر سامانه هوشمند سوخت کشور با تاکید بر این که بانک ملت به عنوان بانک عامل این طرح ،تلاش های زیادی را در جهت فرهنگ سازی آن انجام داد، گفت: در ابتدای اجرای این طرح در دی ۸۹ (زمان آغاز طرح هدفمندی یارانه ها) شارژ کیف پول های الکترونیک کارت هوشمند سوخت تنها در داخل شعب این بانک امکان پذیر بود که با حدود ۳ هزار شعبه بانک ملت در مقابل ۲۰ میلیون کارت هوشمند سوخت و ۲ هزار و ۸۰۰ جایگاه امکان محدودی بود و بسیاری از افراد برای شارژ کیف پول خود با محدودیت روبه رو بودند.
وی افزود: بانک ملت هم اکنون با تجهیز تمامی پوزهای فروشگاهی به امکان شارژ کیف پول الکترونیک، نقش مهمی ارئه این خدمات و فرهنگ سازی هر چه بیشتر آن ایفا کرده است.
روحانی تصریح کرد: در بسیاری از فروشگاه های زنجیره ای و مراکز خرید کوچک و بزرگ و حتی ساختمان های دولتی امکان دسترسی به پوزهای بانک ملت وجود دارد و دسترسی به این خدمات بسیار آسان شده است.
وی افزود: تمام کارت های هوشمند سوخت به کیف پول الکترونیک متصل است و رمز اولیه آن عدد ۱۲۳۴ است که از طریق شارژ کردن کیف قابل استفاده خواهد بود.
به گزارش آریا، طرح پرداخت الکترونیک وجه سوخت به عنوان مرحله سوم پروژه کارت هوشمند سوخت با نام کیف پول الکترونیک از دی ماه ۸۹ اجرایی شد که در ابتدا به صورت آنلاین و پس از آن به صورت آفلاین در جایگاه ها اجرایی شد.
هم اکنون همه جایگاه های عرضه سوخت کشور به سامانه پرداخت الکترونیک به صورت آفلاین مجهز شده اند و پرداخت بهای سوخت در بیش از دوهزار و ۸۰۰ جایگاه عرضه سوخت کشور به صورت نقدی و الکترونیک امکان‌پذیر شده است.
استفاده از روش پرداخت الکترونیک وجه سوخت بسیار ساده است و متقاضیان برای پرداخت الکترونیک وجه سوخت به صورت آنلاین می‌توانند با اتصال یک کارت بانکی با کارت هوشمند سوخت خود، در جایگاه‌های عرضه بنزین مجهز به سامانه پرداخت، به جای پول نقد، بهای سوخت را با همان کارت هوشمند سوخت بپردازند.
در سامانه آفلاین این طرح نیز، صاحب کارت هوشمند سوخت ابتدا کارت خود را در مراکز پشتیبانی کارت هوشمند سوخت، شعب بانک ملت، جایگاه‌های عرضه فرآورده، پذیرنده های فروشگاهی بانک ملت، پایانه‌های حمل‌ونقل یا دفاتر خدمات ارتباطی شارژ می کند که میزان این شارژ از طریق این سیستم تا سقف یک میلیون تومان امکان پذیر است؛ رمز اولیه ای برای کیف پول الکترونیک به شماره ۴ ۳ ۲ ۱  تعریف شده است، اما توصیه می شود افراد برای بالا بردن ضریب ایمنی کارت های هوشمند سوخت در نخستین مراجعه خود به جایگاه رمز کیف پول الکترونیک را عوض کنند.
پس از شارژ شدن کیف پول الکترونیک (کارت هوشمند سوخت)، صاحب کارت می تواند در هریک از جایگاه های کشور به میزان اعتبار موجود در کیف پول الکترونیک سوخت دریافت کند و پس از پایان موجودی، دوباره باید نسبت به شارژ کارت اقدام شود.
اتصال سامانه پرداخت الکترونیک هیچ هزینه ای برای جایگاه ها ندارد و در صورت فروش سوخت به روش پرداخت الکترونیک در جایگاه ها، به صاحبان جایگاه ها امتیازهای تشویقی نیز تعلق می گیرد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۰۲۱۵۰۷۵۹۷۲۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.