۳ سال حبس با اعمال شاقه جزای نمایندگان توهین کننده به امیر کویت

۱۷ام بهمن ،

reuters3-5.JPG

یک دادگاه کیفری در کویت امروز (سه‌شنبه) سه تن از نمایندگان سابق را به “اتهام اهانت به امیر” این کشور به سه سال حبس با اعمال شاقه محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه الوطن کویت، فلاح الصواغ، خالد الطاحوس و بدر الداهوم، از نمایندگان پارلمان منحل شده کویت به اهانت به صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت متهم می باشند.

به نوشته الوطن، این اشخاص در جریان جلسه‌ای که در دفتر سالم النملان، از نمایندگان سابق کویت برگزار شد، به امیر کویت توهین کرده‌اند.

در همین راستا، دادگاه تجدیدنظر کویت حکم ۱۰ سال حبس با اعمال شاقه اورنس الرشیدی، از دیگر اشخاص متهم به اهانت به امیر کویت از طریق انتشار یافتن اشعاری در اینترنت را تایید کرد.

دادستانی کل اعلام کرد که الرشیدی از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱ از عمد خبرها و شایعه‌های دروغین و مغرضانه را در خصوص اوضاع کشور در خارج از کویت منتشر ساخته است.

الرشیدی فیلم‌ها و نوارهای صوتی را در پایگاه ارتباط اجتماعی “یوتیوب” منتشر ساخته بود که در آن قانون اساسی کویت را فاسد و قوانین این کشور را در راستای نقض حقوق مردم و عملکرد نظام حاکم را در مسیر تخریب ارزش‌ها و اخلاق شهروندان بر شمرده بود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.