۳ بهشهری بر اثر گازگرفتگی مسموم شدند

۲۳ آبان ،

مهین تفضلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری با بیان اینکه این اتفاق در ساعت ۴ صبح امروز گزارش تفسیری شده است، تصریح کرد: در این اتفاق ۳ نفر دچار خفگی ناشی از استنشاق گاز شدند که یکی از اتفاق‌دیدگان که زنی ۵۱ ساله بوده از ناحیه قفسه سینه احساس درد و خفگی کرده و با بیدار شدن از خواب متوجه موضوع می‌شود.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و سریعت‌های پزشکی مازندران ادامه داد: این فرد بلافاصله دو زن دیگر که ۲۱ ساله و ۱۶ ساله بودند را از خواب بیدار کرده و با مرکز اورژانس ۱۱۵ بهشهر تماس حاصل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ شهرستان بهشهر بلافاصله به محل اتفاق اعزام شده و اقدامات اولیه همچون اکسیژن‌ترابی را روی اتفاق‌دیدگان انجام داده و برای ادامه درمان هر سه نفر را به بیمارستان امام خمینی بهشهر اعزام کردند.

تفضلی بیان داشت: با پیگیری انجام شده و ارتباط با بیمارستان امام خمینی بهشهر حال هر سه نفر رضایت‌بخش اعلام شد.

این مسئول سبب اتفاق را مشکل فنی بخاری گازی و احتراق ناقص گاز عنوان و به مردم پیشنهاد کرد در مواجهه با فرد دچار گازگرفتگی، ابتدا درب و پنجره فضای آلوده به گاز را باز کنند و از روشن کردن چراغ جدا اجتناب کنند.

وی با اشاره به اینکه در ادامه باید شیرهای گاز در معرض دید را بست، متذکر شد: با انجام اقدامات اولیه بلافاصله با اورژانس ۱۱۵ تماس حاصل کنند و تا رسیدن تکنسین‌های اورژانس، هرگونه مانع تنفسی فرد یا اشخاص مصدوم اعم از یقه پیراهن، کمربند و … را آزاد کنند.

تفضلی به مردم پیشنهاد کرد: با آغاز فصل سرما وسایل گازسوز را به طور کامل بررسی کنند و از سلامت شیرهای گاز، دودکش‌ها و لوله‌های بخاری اطمینان حاصل کنند تا شاهد بروز این گونه حوادث نباشیم.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و سریعت‌های پزشکی مازندران در پایان به یک نکته اشاره کرد و گفت: اشخاصی که در حوادث گازگرفتگی به کمک اتفاق‌دیدگان می‌آیند، نباید به مدت طولانی در معرض گاز قرار بگیرند چرا که احتمال مسمومیت آنها نیز وجود دارد.

حوادث
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.