۳۰درصد جمعیت کلان شهرها دیابتی می باشند

۰۲خردادماه،
ممتاز نیوز: دکتر اسدالله رجب در گفت وگو با ایلنا افزود: در حال حاضر بیش از ۳۷۱ میلیون دیابتی در سراسر جهان وجود دارد و تا سال  ۲۰۳۰ این رقم به بیش از نیم میلیارد نفر نیز خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه تقریبا بیش از ده درصد از جمعیت ایران مبتلا به دیابت می باشند، افزود: بیش از ۷ میلیون نفر در کشور ابتلا به دیابت دارند که اکثر آنها اطلاعی از دیابت خود ندارند.

رئیس انجمن دیابت ایران خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی های انجام شده در تهران و بعضی شهرستان ها، بیش از ۱۴ درصد جمعیت بالای ۲۰ سال مبتلا به دیابت می باشند و در همین اندازه یا کمی بیشتر اشخاصی می باشند که دیابت پنهان دارند و یا در آینده به دیابت مبتلا می شوند.

وی با اشاره به اینکه درصد ابتلا به دیابت در روستاها کمتر است، افزود: شهرنشینی به سبب کاهش فعالیت جسمی، تغذیه نامناسب در معرض استرس قرار گرفتن از عوامل موثر بروز بیماری دیابت است.

رجب با اشاره به اینکه در شهرهای بوشهر و یزد درصد ابتلا به دیابت بیش از ۱۶ درصد است، افزود: البته افزایش دیابت در این شهرها سبب خاصی ندارد و ممکن است مربوط به مسائل ژنتیک باشد اما به طور کل نمی توانیم سببی را برای آن پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه دیابت در شهرهای شمالی نسبت به قبل بیشتر شده است، افزود: البته سبب عمده این است که شمالی ها در قبل در شالیزارها مشغول به کار بودند اما امروزه بیشتر به آپارتمان نشینی روی آورده اند.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.