۳۰ آبان آخرین مهلت وزارت صنعت برای ارائه اسناد فروش ۱۰۰ دستگاه “مگان” / ارجاع پرونده واردات خودرو به قوه قضائیه

اردیبهشت ۱۴۰۳

افضلی‌فرد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: کمیسیون اصل نود، وزارت صنعت را مکلف کرده است تا پایان آبان ماه مستندات خود را در باره نحوه واگذاری خوردوهای مگان “اجلاس عدم تعهد” ارائه دهد.

“مصطفی افضلی‌فرد” نماینده مردم اردبیل نمین و نیر در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به بررسی پرونده “فروش خودروهای مگان” “اجلاس جنبش عدم تعهد تهران”، گفت: این پرونده در چندین جلسه با حضور بعضی مسئولین مربوطه از جمله مسئولین وزارت صنعت مورد بررسی قرار گرفت و وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف شد تا پایان آبان ماه، گزارش و مستندات خود را دربارهٔ کم وکیف نحوه واگذاری این خودروها به کمیسیون اصل ۹۰ ارائه دهد.
 
وی در ادامه افزود: گفته می‌شود، مگان‌های جنبش عدم تعهد به قیمت بسیار نازل فروخته شده که باید وزارت صنعت تمام مستندات خود را دربارهٔ نحوه واگذاری این خودروها به کمیسیون اصل نود ارائه دهد.
 
 گفته می‌شود در جریان برگزاری  اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران ۱۰۰ خودروی مگان با قیمت ۸۰ میلیون تومان خریداری شد، اما بعد از اجلاس با قیمت ۱۵ میلیون تومان به بعضی نور چشمی‌ها فروخته شده است که این خلاف قانون اساسی و قانون خدمات کشوری است، لذا کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با تشکیل پرونده‌ای دربارهٔ فروش خودروهای مگان، بررسی صحت و سقم این موضوع را در دستور کار خود دارد.
 
*پرونده واردات خودرو به هیئت رئیسه مجلس تحویل داده شد/ ارجاع این پرونده به قوه قضائیه
 
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس،همچنین دربارهٔ پرونده واردات خودرو با قیمت ارز مرجع، اظهار داشت: این پرونده نیز به هیئت‌رئیسه مجلس تحویل شده که بنا است با اولویت در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گیرد و قرائت شود.
 
وی در ادامه با بیان اینکه این پرونده به قوه قضائیه نیز ارجاع خواهد شد، تصریح کرد: مستندات، تخلفات و اسامی متخلفین در این پرونده مشخص است که امیدوارم قوه قضائیه قاطعانه به این موضوع رسیدگی کند.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.