۳۰ هزار پزشک عمومی برای اجرای طرح پزشک خانواده نیاز است

شنبه ۲۷ خرداد – ۰۴:۰۱:۱۲ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

معاون درمان وزارت بهداشت:

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برنامه پزشک خانواده شهری از تابستان امسال در سراسر کشور اجرایی می شود و ۳۰ هزار پزشک عمومی برای اجرای طرح پزشک خانواده نیاز است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، سید حسن امامی رضوی، در نشست مشترک مسئولان دانشگاه های علوم پزشکی قطب جنوب شرق کشور، گفت: هدف اصلی از برگزاری این نشست ها ارتقای کیفیت خدمات به مردم و همچنین ارتقاء سلامت جامعه است و با یکسان سازی طرح پزشک خانواده شهری و روستایی، برای اجرای این طرح ۳۰ هزار پزشک عمومی نیاز داریم.
وی افزود: دانشگاه های علوم پزشکی باید با نگاه نقادانه زیر مجموعه ها را در راستای اصلاح و رفع مشکلات، مورد پایش و نظارت قرار دهند.
معاون درمان وزارت بهداشت در ادامه با بیان اینکه برنامه پزشک خانواده شهری از تابستان سال جاری در سراسر کشور اجرایی می شود، گفت: با توجه به تأکیدات وزیر بهداشت در زمینه اجرای هر چه بهتر انجام شدن برنامه پزشک خانواده، معاونت درمان  برنامه های خود را در این راستا اجرا  می کند.
وی شمار پزشکان دارای مطب را در سطح کشور ۲۰ تا ۲۲ هزار نفر بیان کرد و گفت: همچنین در طرح پزشک خانواده برای پزشکانی که دارای مطب نیستند، اشتغال زایی می شود .
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: طرح پزشک خانواده، توزیع نیروهای پزشکی و گروه های پزشکی را عادلانه می کند و قرار است طرح پزشک خانواده شهری و روستایی یکسان سازی شود.
وی ادامه داد: در نظام ارجاع جمعیت تعریف شده داریم و بر اساس آن تعداد متخصص در هر رشته آن مشخص است.
امامی رضوی، با بیان اینکه با اجرای طرح پزشک خانواده توزیع پزشک نیز هدفمند می شود، اظهار داشت: با اجرای طرح پزشک خانواده مردم و پزشکان رضایتمند تر می شوند.
معاون درمان وزیر بهداشت درمان وآموزش پزشکی در ادامه در زمینه اجرای برنامه های توریسم درمانی در کشور، گفت: حدود شش ماه پیش آیین نامه پذیرش مراکزی که می توانند پذیرش گردشگر داشته باشند ابلاغ شد.
امامی رضوی، بیان کرد: در یک ماهه اخیر مجموعه معاونت درمان  مشغول به برنامه ریزی و اجرای هر چه بهتر پزشک خانواده شهری است.
وی تأکید کرد: دانشگاه های علوم پزشکی نیز باید در راستای اجرایی شدن برنامه پزشک خانواده  نیز برنامه ریزی لازم را داشته باشند.
معاون درمان وزارت بهداشت، خاطر نشان کرد: اجرای طرح پزشک خانواده در تاریخ نظام سلامت ماندگار می شود.
نشست مشترک مسئولان دانشگاه های علوم پزشکی قطب جنوب شرق کشور شامل دانشگاه های علوم پزشکی، کرمان، بم، رفسنجان، جیرفت، زابل و زاهدان است. با مدیران کل ستاد معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هتل پارس کرمان برگزار شد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۶۱۶۰۱۱۲۳۵۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.