۳۰ دهکده سلامت در پارک‌ها و اماکن عمومی راه اندازی می‌شود

سلامت > خانواده
مدیر کل سلامت شهرداری تهران از برگزاری ویژه برنامه‌های مختلف هفته سلامت در خانه‌های سلامت ۳۷۴ محله شهر تهران خبر داد و گفت: در هفته سلامت ۳ هزار دوره آموزشی در خانه‌های سلامت برگزار می‌شود و ۳۰ دهکده سلامت نیز در پارک‌ها و اماکن عمومی مستقر می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، محمد مهدی گلمکانی در مورد هفته سلامت و اقدامات شهرداری تهران افزود: امسال با توجه به شعار سازمان بهداشت جهانی (فشار خون را جدی بگیرید) عمده محور برنامه‌های ما مربوط به این شعار است چرا که فشار خون از مشکلات جدی شهروندی محسوب می‌شود و بحث کم تحرکی و تغذیه ناسالم در شهر‌ها بیشترین عامل بروز این عارضه است.

وی ادامه داد: هدف اصلی این است که شهروندان از عارضه فشار خون مطلع شوند. تا در این زمینه خود افراد مراقبت‌های لازم را به انجام رسانند.

مدیر کل سلامت شهرداری تهران با بیان اینکه امسال در تمامی محلات و خانه‌های سلامت برنامه ویژه هفته سلامت برگزار می‌شود، گفت: ۳۰ دهکده سلامت در پارک‌ها و اماکن عمومی مستقر شدند. همچنین ۳ هزار دوره آموزشی در خانه‌های سلامت، مدارس و مساجد برگزار می‌شود.

گلمکانی دیگر اقدامات را اجرای ۱۰۰ نمایش میدانی با موضوعات مختلف سلامت، برگزاری ۱۰۰ مسابقه ورزشی، فرهنگی و آموزشی، بازدید از مراکز درمانی توسط شهرداران مناطق و نواحی، استقرار ۵۰۰ پایگاه تست فشار خون و استقرار پایگاه ارائه خدمات سلامت در خانه‌های سلامت محلات، استقرار ۷ ایستگاه سلامت در ایستگاه‌های مترو، استقرار ۱۵۰ ایستگاه در میادین میوه و تره و بار و استقرار ۷۵ ایستگاه در پایانه اتوبوسرانی برشمرد.

وی دیگر اقدامات را برگزاری جشنواره‌های مختلف سلامت با عنوان غذاهای سالم در ۲۲ منطقه، برگزاری ۵۰۰ تور سلامت با تاکید بر آموزش، بازدید از اماکنی که خدمات سلامت عرضه کرده و تقدیر از فعالان عرصه سلامت در مناطق ۲۲ عنوان کرد.

مدیر کل سلامت شهرداری تهران افزود: ۲۲ همایش بزرگ منطقه‌ای با محوریت شعار (فشار خون را جدی بگیرید)، استقرار ۵ پایگاه انتقال خون، تهیه و توزیع ۵۰۰ بروشور آموزشی از دیگر برنامه‌های شهرداری تهران است.

وی در خاتمه توجه به حوزه سلامت شهروندی را به عنوان یکی از شاخص‌های مهم توسعه اجتماعی در سطح محلات مرکزی شهر ضروری دانست.


RSS
منبع:همشهری آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.