“۳۰ میلیون” بشکه در روز، سقف “تولید اوپک” برای شش ماه اول ۲۰۲۴

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، سقف تولید ۳۰ میلیون بشکه در روز را برای شش ماه اول سال ۲۰۲۴ میلادی تمدید کرد.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، دو نماینده عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک امروز اعلام کردند این سازمان سقف تولید ۳۰ میلیون بشکه در روز را برای شش ماه اول سال ۲۰۲۴ میلادی تمدید کرد.

۱۲ کشور عضو این سازمان شاهد می باشند که قیمت نفت برنت به بشکه‌ای ۱۱۲ دلار در هر بشکه رسیده که بالاتر از سطح مورد ترجیح ۱۰۰ دلار در هر بشکه است.

ناآرامی داخلی در لیبی و تحریم کشورهای غربی علیه ایران سبب شده است این دو کشور پایین‌تر از میزان ظرفیت خود تولید کنند؛ هر چند که وزیر نفت ایران از افزایش تولید نفت این کشور تا چهار میلیون بشکه‌ در روز خبر داد.

برخی وزیران نفت کشورهای عضو اوپک معتقدند تولید اوپک در شرایط بسیار با ثباتی است و سقف تولید نفت اوپک تا ۳۰ میلیون بشکه در روز مناسب است.

عبدالله البدری دبیر کل اوپک نیز گفت: تولید و قیمت نفت ما در شرایط بسیار با ثباتی است و تولید کنندگان راضی می باشند.

“محمد بن صالح الصادا”، وزیر انرژی و صنایع قطر هم تاکید کرد: امروز بازار نفت ثبات دارد و بسیار خوب و متعادل است و قیمت نفت هم قابل قبول است.

لازم به ذکر است، صد و شصت و چهارمین نشست عادی وزیران نفت سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) پیش از ظهر امروز چهارشنبه در مقر این سازمان در وین آغاز شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.