۳۰ هزار از بیماران صعب العلاج، تحت پوشش جمعیت هلال احمر

۳۰اردیبهشت،

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور، از حمایت بیش از ۳۰ هزار بیمار صعب العلاج و همچنین جمعی از این بیماران در طرح حامیان سلامت خبر داد.

فرحناز رافع در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ضمن اعلام این خبر عنوان کرد: در پی تعاملات انجام شده بین دو سازمان داوطلبان و سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر، این سازمان در بحث کمک های مالی، درمانی و دارویی به بیماران نیازمند وارد عمل شده است.

وی با بیان این که ارائه خدمت به موقع در این مهم و تامین داروهای خاص و رسیدگی به ارباب رجوع دغدغه ی اصلی ما است، افزود: سازمان داوطلبان در واقع با معرفی اشخاص بیماری های صعب العلاج با درمان هزینه ی بسیار بالا به داروخانه های جمعیت هلال احمر که زیر مجموعه ی سازمان تدارکات پزشکی می باشند بازی این مسئولیت را به دوش می کشد.

رافع همچنین تصریح کرد: این سازمان تنها بخشی از هزینه ی داروهای گران قیمت این بیماران را متقبل می گردد که تا کنون حدود ۳۰ هزار نفر از اشخاص بیمار صعب العلاج را در سال قبل تحت پوشش قرار دادیم.

وی در ادامه به اجرای طرح حامیان سلامت اشاره کرد و گفت: در این خصوص طرحی با عنوان حامیان سلامت اجرا گردید که بدین وسیله اشخاص خیر و انسان دوست کمک های نقدی خود را برای تامین داروهای این بیماران می پردازند که تا کنون تعداد قابل توجهی از این دست بیماران به واسطه ی مردم عزیزمان تحت پوشش درمانی قرار گرفته اند.

رافع با اشاره به این که بیشترین این بیماران را اشخاص مبتلا به سرطان و ام . اس تشکیل می دهند اذعان داشت:این تعداد از بیماران با مراجعه به شعبه های مختلف جمعیت هلال احمر و خانه های داوطلب از خدمات ارزنده ی این سازمان بهره مند گردند همچنین اشخاص خیر با شرکت در طرح حامیان سلامت و پر کردن فرم مربوطه می توانند در این مورد حامی یک بیمار شوند.

وی در خاتمه اظهار داشت: در همین راستا سازمان داوطلبان در روز میلاد حضرت علی بن ابیطالب (ع) جشنی را به عنوان ” اولین جشن ملی مددکاران هلال احمر” برگزار و طی مراسمی از مددکاران نمونه تجلیل خواهد شد./ز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.