۳۰۰ هزار پرونده مرتبط با اعتیاد در قوه قضاییه وجود دارد

دوشنبه ۵ تیر – ۰۳:۲۵:۲۲ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

معاون پیشگیری از جرم قوه قضاییه:

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- معاون راهبردی و پیشگیری از جرم قوه قضاییه گفت: سومین جرم فراگیر کشور مربوط به اعتیاد است و ۳۰۰ هزار پرونده مربوط به اعتیاد در قوه قضاییه وجود دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، محمدباقر ذوالقدر در همایش روز جهانی مبارزه با اعتیاد افزود: بحث اعتیاد دیگر در کشور از یک معضل اجتماعی به یک بحران اجتماعی تبدیل شده است به گونه ای که پس از ضرب و جرح که دومین رتبه پرونده ها در قوه قضاییه را دارد اعتیاد سومین رتبه تعداد پرونده در قوه قضاییه را داراست و این در حالی است که بسیاری از پرونده های مرتبط با ضرب و جرح هم ناشی از اعتیاد است.
وی افزود: این معضل کم کم دارد به یک معضل امنیتی تبدیل می شود و در حال حاضر بین هیچ دوکشوری نیست که معاهده امنیتی امضا شود ولی بحث مواد مخدر یکی از بندهای اصلی آن نباشد.
ذوالقدر ادامه داد: مشکل مضاعف کشور ما قرار داشتن در کنار کشورهای عمده تولید کننده مواد مخدر یعنی افغانستان و پاکستان است. به نحوی که در در زمان حکومت طالبان اگر ۲۰۰ تن مواد مخدر در افغانستان تولید می شد این رقم با حضور نظامی ناتو در این کشور به ۹۰۰۰ تن تولید سالانه رسیده است که همه آن هم صادر می شود.
وی افغانستان و پاکستان را کشورهای عمده تولیدکننده مواد مخدر سنتی در دنیا دانست و گفت: همچنین افغانستان بعد از مراکش دومین تولید کننده خشخاش دنیاست.
وی زمینه تولید و استفاده از مواد مخدر سنتی در ایران را دارای تاریخی ۱۰۰ ساله اعلام کرد و گفت: متاسفانه هم اکنون ایران از مصرف کنندگان و صادرکنندگان اصلی مواد مخدر صنعتی در دنیاست به گونه ای که برخی مجرمان با کمترین امکانات به راحتی یک مرکز تولیدی مواد مخدر صنعتی را راه می اندازند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۲۵۱۵۲۵۲۲۸۷۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.