۳۰۲هزار و ۱۶۵ نفر برای شوراها ثبت‌نام کردند/تایید صلاحیت‌ها از ۱۲ اردیبهشت‌

۳۱فروردین۱۳،

وزیر کشور گفت:‌ طبق آخرین آمارها تمام داوطلبان انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۳۰۲هزار و ۱۶۵ نفر در این انتخابات ثبت‌نام کردند.

به گزارش خبرنگار دولتممتازنیوز، مصطفی محمدنجار وزیر کشور امروز بعد از ظهر در ساختمان ستاد انتخابات وزارت کشور با تشکر از تمام داوطلبان ثبت‌نام کننده در انتخابات شوراها اظهار داشت:‌ مهلت ۷ روزه ثبت‌نام این نامزدها از دیروز به اتمام رسیده است.
 
وی افزود: طبق آخرین آمارها تمام داوطلبان انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا ۳۰۲هزار و ۱۶۵ نفر در این انتخابات ثبت‌نام کردند.
 
وزیر کشور ادامه داد: ۱۸ درصد از این تعداد داوطلبان برای شوراهای اسلامی شهر و ۸۲ درصد از آنها نیز در شوراهای روستا ثبت‌نام کرده‌اند.
 
نجار با اشاره به ترکیب داوطلبان سنی در انتخابات چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا گفت:‌ترکیب سنی داوطلبان ثبت شده در طول این ۷ روز در مجموع از سن ۲۵ تا ۳۵، ۳۹ درصد، ۳۶ تا ۴۰، ۱۸٫۵ درصد، ۴۱ تا ۴۵، ۱۴٫۸ درصد، ۴۶ تا ۵۰، ۱۰٫۵ درصد، ۵۱ تا ۵۵، ۷٫۹ درصد از ۵۶ تا ۶۰، ۴٫۷ درصد، ۶۰ تا ۶۵، ۲٫۲ درصد، ۶۶ تا ۷۰ سالگی، ۱٫۲ درصد و سایر بالاتر از ۷۰ سال می باشند.
 
وی در مورد جوان‌ترین و مسن‌ترین داوطلب‌ ثبت‌نام کننده در این انتخابات اظهار داشت: جوان‌ترین نامزد دارای ۲۵ سال سن از سیستان و بلوچستان از شهر نیک‌شهر و مسن‌ترین نامزد دارای ۱۰۰ سال سن متولد ۱۲۹۲ از مریوان می باشند.  
 
وزیر کشور در مورد میزان تحصیلات ثبت‌نام کنندگان در انتخابات شوراهای شهر و روستا گفت: دکتری ۳٫۲ درصد، فوق‌لیسانس ۱۴٫۳ درصد، لیسانس ۶۰٫۶ درصد، حوزه ۲۰ درصد و سایر مشاغل ۲۱ درصد میزان تحصیلات داوطلبان است.  
 
محمدنجار در مورد ترکیب شغلی نامزدها اظهار داشت:‌ میزان داوطلبان ثبت‌نام کننده از مشاغل فرهنگی ۶٫۲ درصد، کارمندان ۹٫۷ درصد، پزشکان ۲ درصد، استادان دانشگاه ۷٫۲ درصد، وکلا و قضات ۳ درصد، روحانیون ۴ درصد، کارکنان ۴ درصد می باشند.  
 
وی در مورد بررسی صلاحیت این نامزدها گفت: از زمان پایان یافتن زمان ثبت‌نام نامزدها روند صلاحیت آنها آغاز می‌شود به شکلی که برای پیگیری این موضوع اداره اطلاعات، ثبت‌ احوال، نیروی انتظامی موظف است ظرف ۱۰ روز استعلامات مربوط به این نامزدها را پاسخ دهند.  
 
وزیر کشور خاطرنشان کرد: هیات‌های اجرایی به مدت ۷ روز از تاریخ ۱۲/۲/۹۲ صلاحیت داوطلبین چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا را بررسی می‌کنند.  
 
نجار افزود:هیات‌های اجرایی اسامی تایید صلاحیت نامزد‌های انتخابات شورای شهر را به هیات نظارت شهرستان و اسامی نامزدهای شوراهای روستا به هیات نظارت روستاها اعلام می‌کنند.  
 
وی تاکید کرد: هیات نظارت موظف است ظرف مدت ۷ روز از ۲۰/۲/۹۲ تا تاریخ ۲۶/۲/۹۲ نظر قطعی خود را اعلام کند.  
 
وزیر کشور ادامه داد: داوطلبین انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در صورتی که به رد صلاحیت خود اعتراض داشتند می‌ـوانند از تاریخ ۲۸/۲/۹۲ به مدت ۴ روز شکایت خود را اعلام کنند به شکلی که نامزدهای شورای شهر می‌توانند به هیات نظارت استان و نامزدهای هیات روستا به هیات نظارت شهرستان مراجعه کنند.  
 
وی با بیان اینکه از تمامی داوطلبین و نامزدهایی که تاکنون ثبت‌نام کردند تشکر می‌کنم ادامه داد: از تمامی هیات های اجرایی و هیات های نظارت که در تلاشند این اتفاقات در مسیر سالم حرکت کند،‌سپاسگزارم.
 
نجار خاطرنشان کرد: برگزاری انتخابات پیش رو و حضور گسترده مردم مطمئنا نقش بسیار مهمی را در تحقق حماسه سیاسی رقم خواهد زد.
انتهای پیام/  


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.