۳۰۲ هزار و ۱۶۵ نفر برای انتخابات شورای شهر و روستا ثبت نام کردند

۳۱فروردین۱۳،

forootan-4-74.jpg

وزیر کشور از ثبت نام ۳۰۲ هزار و ۱۶۵ نفر برای چهارمین دوره‌ی انتخابات شوراهای شهر و روستا خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مصطفی محمدنجار بعدازظهر امروز طی یک نشست خبری به بیان آخرین آمار مربوط به نتایج ثبت نام شوراهای اسلامی شهر و روستا پرداخت و گفت: مجموعا ۳۲ هزار و ۱۶۵ نفر برای ثبت نام در چهارمین دوره‌ی انتخابات شورای شهر و روستا به فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها مراجعه کرده‌اند.

وی افزود: ۱۸ درصد برای شورای اسلامی شهرها و ۸۲ درصد نیز برای شورای اسلامی روستاها مراجعه کرده‌اند.

نجار، در ادامه با بیان این‌که تعداد نامزدهای خانم ۴ درصد و تعداد نامزدهای آقا نیز ۹۶ درصد بوده است، به ترکیب سنی داوطلبین پرداخت و گفت: از ۲۵ تا ۳۵ سال ۳۹ درصد، از ۳۶ تا ۶۰ سال ۱۸/۵ درصد، از ۴۱ تا ۴۵ سال ۱۴/۸ درصد، از ۴۶ تا ۵۰ سال ۱۰/۵ درصد، از ۵۱ تا ۵۵ سال ۷/۹ درصد، از ۵۶ تا ۶۰ سال ۴/۷ درصد، از ۶۱ تا ۶۵ سال ۲/۲ درصد، از ۶۶ تا ۷۰ سال ۱/۲ درصد و بالاتر از ۷۰ سال ۱/۱ درصد مراجعه داشته‌اند.

وزیر کشور در ادامه گفت: جوان‌ترین داوطلب ۲۵ ساله از سیستان و بلوچستان و مسن‌ترین داوطلب ۱۰۰ ساله از شهرستان مریوان بوده است.

وی در ادامه، ترکیب تحصیلی داوطلبان در شورای شهر را مورد توجه قرار داد و گفت: داوطلبین دارای مدرک دکترا ۲/۳ درصد، فوق لیسانس ۱۴/۳، لیسانس ۶۰/۶، حوزوی ۱ درصد و سایر ۲۱/۹ درصد بوده است، هم‌ چنین ترکیب سنی در شوراهای روستا بدین شرح می‌باشد: دکترا کمتر از ۱ درصد، فوق لیسانس نیم درصد، لیسانس ۶/۷ درصد حوزوی ۲/۲ درصد، فوق دیپلم ۴ درصد، دیپلم ۱۵/۳ درصد، متوسطه ۳/۳ درصد، راهنمایی نیم درصد، ابتدایی ۳ درصد و سایر ۶۱/۴ درصد بوده است.

نجار گفت: ترکیب شغلی داوطلبان نیز به شرح زیر بوده است: فرهنگیان ۶/۲ درصد، کارمندان ۹/۷ درصد، پزشک۰/۰۲ درصد، استاد دانشگاه ۰/۰۷ درصد، مشاغل قضایی و وکالت ۳ درصد، روحانی ۴ درصد و کارمندان بازنشسته ۴/۵ درصد.

وزیر کشور در ادامه با بیان این‌که روند رسیدگی به صلاحیت داوطلبان آغاز شده است، افزود: مراجع ذی‌ربط ۱۰ روز فرصت دارند تا جواب استعلام‌ها را به ما ارسال کنند، ضمن این‌ که هیات اجرایی نیز از تاریخ ۲/۱۲ ظرف ۷ روز به صلاحیت داوطلبان رسیدگی و نتیجه را به هیات نظارت ارسال می‌کند.

وی اظهار کرد: هیات‌های نظارت از تاریخ ۲/۲۰ تا ۲/۲۶ برای اعلام نظر مهلت دارند و هم‌چنین آن دسته از داوطلبانی که صلاحیتشان تایید نشده از تاریخ ۲/۲۸ به مدت ۴ روز فرصت دارند تا شکایات خود را اعلام کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.