۳۱ هزار اثر تاریخی،طبیعی و معنوی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است

مدیر کل دفتر ثبت آثار تاریخی کشور گفت:حدود ۳۱ هزار اثر تاریخی، طبیعی و معنوی تاکنون در فهرست آثار ملی کشورمان به ثبت رسیده است.

آتوسا مومنی،مدیر کل دفتر ثبت آثار تاریخی،حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی کشور به خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: ثبت آثار تاریخی و معنوی نخستین بار در جهت حفظ و صیانت از آثار میراث فرهنگی کشورمان بوده و خوشبختانه آثار چشمگیری در فهرست آثار ملی کشورمان به ثبت رسیده است.
وی افزود:تاکنون ۳۱ هزار و ۷۲۵ اثر در فهرست آثار ملی کشورمان به ثبت رسیده که شامل ۳۰  هزار و ۷۱۸ اثر غیر منقول همچون محوطه‌های تاریخی،بناها،تپه‌ها،مساجد،غارها و قلعه‌های مختلف،‌ ۲۴۵ اثر منقول، ۵۲۷ اثر معنوی و ۴۶ بافت تاریخی شهری و روستایی و ۱۸۹ میراث طبیعی است.
مومنی تصریح کرد:در پنجمین همایش ملی شورای عالی سیاستگزاری ثبت آثار حدود ۴۰۰ اثر تاریخی و معنوی از ۳۱ استان کشور برای ثبت در فهرست آثار ملی کشورمان بررسی می‌شود و هر استان حداقل ۸ پرونده ثبتی خود را در این همایش ارائه داده است.
مدیر کل ثبت آثار تاریخی،حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی بیان کرد:در ۴ همایش گذشته ۱۶۰۰ پرونده آثار تاریخی، طبیعی و معنوی در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.
وی اظهار داشت:پرونده‌هایی که در این همایش ارائه شده در کمیته های تخصصی بررسی و رفع نقص شده است امیدواریم پس از بررسی تمام ۴۰۰ پرونده در فهرست آثار ملی کشورمان به ثبت برسد.
مومنی تاکید کرد:هدف از برگزاری این اجلاس تنها ثبت آثار نبوده و بلکه سعی شده در کارگاهی آموزشی تمامی استان‌ها را با حوزه فرهنگی یکدیگر آشنا کنیم و از نقطه نظرات اساتید فن استفاده شود.
شایان ذکر است؛پنجمین همایش ملی شورای عالی سیاستگزاری ثبت آثار از هجدهم تا بیست و یکم شهریور در استان البرز برگزار می‌شود./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.