۳۱ پروژه تحقیقاتی در پژ‍وهشکده میگوی کشوربه پایان رسید

دکتر خسرو آیین جمشید روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: برداشت مرحله ای میگو در سیستم متراکم مهم ترین دستاورد طرح تحقیقاتی این پژوهشکده در سال ۹۰ است.

وی اضافه کرد: در این طرح با توجه به برداشت مرحله ای میگو امکان پرورش و برداشت میگو حتی تا چهار بار نیز فراهم می شود.

آیین جمشید بیان کرد: برهمین اساس در دو دوره زمانی شهریور و آبان در سطح ۴/۲هکتار با راندمان ۳/۷تن در هکتار به ترتیب میگو هایی با میانگین وزنی ۴/۱۵و ۹/۲۰گرم برداشت شده است.

وی شناسایی باکتری های پروبیوتیک را که می توانند برای پرورش میگو مناسب باشند از جمله دیگر پروژه های مهم این موسسه در سال گذشته ذکر کرد.

رییس پژوهشکده میگوی کشور گفت: براساس تحقیقات انجام شده در این طرح سه باکتری شناسایی شده و دو مورد آنها در بانک جهانی به ثبت رسیده است.

آیین جمشید افزود: پرورش میگو در سیستم مدار بسته از جمله دیگر پروژه های مهم این موسسه بود که با توجه به خشکسالی های اخیر این پروژه اجرا شده است.

وی ادامه داد: در پرورش میگو در سیستم مداربسته امکان پرورش میگو در آب کم و حداقل تعویض آب بررسی شده و برهمین اساس نتایج آن پرورش و تولید میگو با هزینه و انرژی کمتر امکان پذیراست.

آیین جمشید اظهارداشت: پایش کشند قرمز، ارزیابی الگوی گسترش میگو از دیگر پروژه های تحقیقیاتی انجام شده این پژوهشکده در سال گذشته است.

وی، یافتن مناسب ترین سازه برای بازسازی ذخایر ماهی مرکب را از جمله دیگر پروژه های پژوهشکده میگوی کشور ذکر کرد و گفت: در این پروژه با بررسی چهار سازه، مشخص شد سازه سنتی گرگور کارکرد خوبی برای بازسازی ذخایر ماهی مرکب دارد. ک/۳

۶۲۹/۵۳۹/۶۸۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۱۳۴۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.