۳۴ طرح آب با ۱۱ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری آماده افتتاح است

‘محمد حاج رسولی ها’ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: هفت سد مخزنی شامل سدهای ارس ۲ در استان آذربایجان غربی، ونیار(شهید مدنی) و شهریار در استان آذربایجان شرقی، باغکل خوانسار در استان اصفهان، آزادی در استان کرمانشاه، آرداک در استان خراسان رضوی و گلول در استان خراسان شمالی که از اعتبارات ملی تأمین اعتبار شده اند از جمله این طرح ها محسوب می شوند.

به گفته مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران ، همچنین سه سد کوچک و بند انحرافی نیز از اعتبارات استانی، تأمین اعتبار شده اند.

مشاور وزیر نیرو در ادامه ، بند انحرافی مشترک شیرتپه در سرخس، تصفیه خانه جدید آبرسانی از سد سهند تبریز، شهرک اسکان خدا آفرین در آذربایجان شرقی، تصفیه خانه آب شرب کاشان و خط انتقال طرح آبرسانی به کرمانشاه از سد گاوشان را از دیگر طرح هایی ذکر کرد که برای افتتاح در هفته دولت، آماده شده اند.

مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران سپس افزود: هدف از اجرای این طرح ها، تأمین آب مطمئن برای بخش های کشاورزی، صنعت و شرب است.

به گفته حاج رسولی ها ۲۰ طرح بزرگ بخش آب کشور نیز آماده کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی است که هزینه اجرای آنها، چهار هزار میلیارد ریال پیش بینی شده است .

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران همچنین سدهای خاکی بش قارداش در بجنورد و تاج امیر در لرستان، بدنه سدهای بلوبین و مراش در استان زنجان و نیز چندین شبکه آبیاری و زهکشی در استان های کشور را از دیگر پروژه های در دست اجرای وزارت نیرو برشمرد.

مشاور وزیر نیرو افزود: عملیات اجرایی ده ها طرح استانی بخش آب نیز در زمینه های مهندسی رودخانه ها و سواحل و مطالعات پایه منابع آب، در هفته دولت امسال آغاز خواهد شد.

اقتصام**۲۰۲۴**۱۶۰۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۱۸۸۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.