۳۵۰ میلیون تومان برای بیماران دارای اختلال هویت جنسی

۰۱م آذر ،

238-4.jpg

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: ۳۵۰ میلیون تومان اعتبار کمک‌هزینه عمل جراحی بیماران دارای اختلال هویت جنسی به استان‌ها ابلاغ شد.

محمد نفریه در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام خبر فوق گفت: یک سوم TS‌ها پس از عمل جراحی بهبود یافته، یک سوم وضعیت آنها تغییر نمی‌کند و وضعیت یک سوم دیگر به مراتب بدتر از قبل از عمل جراحی می‌شود.

وی افزود: خدمات سازمان بهزیستی به بیماران دارای اختلال هویت جنسی شامل پرداخت کمک هزینه ۳تا ۵ میلیون تومانی، کمک به شناخت TSهای واقعی و تلاش برای رفع مشکل این بیماران با ارائه خدمات مشاوره است.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی در ادامه تاکید کرد: سعی می‌شود مشکل بیماران ترنسکشوالی (اختلال هویت جنسی) که عمل جراحی تغییر جنسیتی انجام می‌دهند، با خدمات مددکاری و ارائه کمک هزینه کاهش یابد.

نفریه در ادامه اظهار کرد: کمک هزینه عمل جراحی برای بیماران اختلال هویت جنسی ۳تا ۵ میلیون تومان است که مقرر شده در سال جاری به ۱۰۰ بیمار TS پرداخت شود.

وی در ادامه در مورد ارائه پوشش بیمه‌ای به بیماران اختلال هویت جنسی، عنوان کرد: ارائه دفترچه درمان در این میان چندان موثر نیست، چرا که عمل جراحی این بیماران جزء تعهدات بیمه‌ای نیست، اما در این زمینه موافقتنامه‌ای میان دفتر امور آسیب‌دیدگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره کل بیمه‌های سلامت این وزارتخانه منعقد شده که هنوز قطعی نشده است.

نفریه اظهار کرد: بیمار دارای اختلال هویت جنسی بیماری است که ژنتیک وی در تناقض با روحیات و تمایلات روانی وی باشد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.