۳۶درصد حوادث جاده‌ای ناشی از خواب‌آلودگی است

۳۶درصد حوادث جاده‌ای ناشی از خواب‌آلودگی است

عصر خودرو : معاون فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه مرحله اول طرح تابستانه پلیس از ۳۱ خرداد ماه آغاز شده و تا ۳۰ تیر ماه ادامه می‌یابد، تصریح کرد: خستگی و خواب‌آلودگی در جاده‌های کویری همچنان درصد بالایی از سوانح جاده‌ای را موجب می‌شود، به طوری که ۳۶ درصد حوادث جاده‌ای ناشی از خواب‌آلودگی است.

به نقل از ایسنا، سرهنگ خسروی در جلسه ماهانه ستاد مرکزی سفرهای کشور،خواستار پیش‌بینی راهکارهای ویژه‌ای برای فرهنگ‌سازی در زمینه خودداری از رانندگی هنگام خواب‌آلودگی و خستگی به ویژه در ایام تابستان که با حجم بالای سفر مواجه هستیم شد و ادامه داد: در ماه رمضان الگوی سفر تغییر می‌کند. به همین ترتیب برنامه‌های پلیس نیز متناسب ایام این ماه پیش‌بینی خواهد شد.

معاون فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا با بیان اینکه موج بعدی سفرهای تابستانی در هفته اول و دو هفته پایانی شهریور ماه رخ می‌دهد، خاطر نشان کرد: پلیس برای این ایام تمهیدات فرهنگی ویژه‌ای اندیشیده تا مردم را بیشتر به رعایت ایمنی ترغیب کند.

خسروی پیشنهاد داد که یک شبکه رادیویی ویژه تحت عنوان «رادیو سفر» راه‌اندازی شود تا به این ترتیب بتوان در شرایط بحرانی که خطرهایی ممکن است مسافران را در یک محدوده جغرافیایی مشخص تهدید کند، از طریق این رادیو به آنها اطلاع داد.

وی همچنین پیشنهاد داد که زبان علمی و ادبیات مشترکی میان اعضای ستاد مرکزی سفرهای کشور درباره مفهوم سفر و جابجایی تشکیل شود.

به گزارش ایسنا، سرهنگ مهماندار ـ رییس پلیس راه‌های کشور نیز در سخنانی با اشاره به اینکه سفرهای جاده‌ای و درون شهری در سال گذشته ۲۰ هزار نفر تلفات جانی بر جای گذاشت، یادآور شد: ۱۰ برابر این میزان نیز در طول سال گذشته بر اثر سوانح جاده‌ای و شهری، مجروح شدند.

وی خواستار استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌های دستگاه‌های عضو ستاد مرکزی سفرهای کشور به منظور توسعه اقدامات فرهنگی با هدف کاهش تلفات جاده‌ای شد.

به گزارش ایسنا،سرهنگ جهانگیری ـ معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور ناجا نیز به عنوان یکی دیگر از اعضای ستاد مرکزی سفرهای کشور با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی درباره شرایط آب و هوایی نقاط مختلف کشور، پیشنهاد داد که سازمان هواشناسی از روش‌های کارآمدتری برای اطلاع‌رسانی به مردم استفاده کند.

وی پخش آیتم‌های هواشناسی از صدا و سیما را اقدامی ارزیابی کرد که انگار تنها برای رفع تکلیف انجام می‌شود و گفت: روش‌های اطلاع‌رسانی در خصوص وضعیت آب و هوا باید متناسب با میل کاربران پیش‌بینی شود و خدمات هواشناسی باید جذابیت داشته باشد تا مردم از آن استفاده کنند.

جهانگیری پیشنهاد داد که سازمان هواشناسی از ظرفیت‌های پلیس برای اطلاع‌رسانی بهتر به مردم به ویژه در ایام تابستان استفاده کند.

معاون عملیات پلیس راهور ناجا در ادامه با اشاره به حضور سه میلیون زائر در جمکران در ایام نیمه شعبان امسال، اظهار کرد: پلیس به خوبی توانست مدیریت ترافیکی و انتظامی خود را در این مکان اعمال کند.

وی با بیان اینکه بخشی از سفرهای انجام شده در فصل تابستان، در حقیقت سفرهای روتین بخشی از هموطنان به شمار می‌رود، اظهار کرد: به نظر می‌رسد ۷۰ درصد کسانی که در استان‌های شمالی ویلا دارند، به صورت روتین آخر هفته‌ها به شمال سفر می‌کنند.

جهانگیری هم خواستار تجدیدنظر در شیوه‌های اطلاع‌رسانی و دسته‌بندی اطلاعات مورد نیاز مردم در خصوص سفر شد و گفت: باید سامانه اطلاع‌رسانی یکپارچه‌ای پیش‌بینی شود تا مردمی که قصد سفر دارند با پراکندگی اطلاعات مواجه نشوند.

به گزارش ایسنا، مژدهی ـ رییس سازمان تعزیرات حکومتی نیز که در این جلسات حضور داشت، در سخنانی خواستار توجه بیشتر به توسعه گردشگری خارجی شد و گفت: گردشگران خارجی می‌توانند همچون سفیرانی به انتقال تمدن کشور ما بپردازند.

وی تاکید کرد: سازمان تربیت حکومتی هر همکاری که در این زمینه لازم باشد انجام می‌دهد و با فزونی‌طلبی ارائه‌دهندگان خدمات، در برابر گردشگران خارجی برخورد می‌کند.


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.