۳۶ بورس به دانشجویان کشور اندونزی اعطا می‌شود

11-12.jpg

جلسه دیدار هیات پارلمانی کشور اندونزی با مسوولان وزارت علوم بعدازظهر امروز با حضور قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل در محل این وزارتخانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر ارسلان قربانی ـ قائم مقام وزیرعلوم در امور بین‌الملل طی این دیدار با اشاره به روابط نزدیک و دوستانه دو کشور ایران و اندونزی و با بیان اینکه این دو کشور بزرگ اسلامی نقش بسزایی در همکاری‌های علمی و فناوری دارند، گفت: تلاش بر این است که روابط علمی، فناوری و فرهنگی دو کشور را تحکیم بخشیم.

وی با بیان اینکه پنج سال پیش پیشنهاد تشکیل کمیته علم و فناوری بین دو کشور ایران و اندونزی مطرح شد، گفت: این کمیته تاکنون سه بار تشکیل شده است و چهارمین نشست آن نیز در اندونزی تشکیل خواهد شد.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل با اشاره به جایگاه و رتبه ایران در منطقه و جهان، گفت: کشور ایران در برخی بخش‌ها همچون زیست‌ فناوری، نانو، هوا فضا و … پیشرفت‌های شگرفی را طی چند سال اخیر داشته است که ما همه این پیشرفت‌ها را متعلق به امت اسلام می‌دانیم.

قربانی با بیان اینکه استراتژی و دیپلماسی ما در حوزه علمی، همکاری‌های علمی و فناوری است و به جز رژیم صهیونیستی با همه کشورها همکاری داریم، تصریح کرد: اولویت همکاری ما میزبانی و تاسیس شبکه‌های علمی و آموزشی با همکاری کشورهای همسایه و مسلمان و سازمان‌های منطقه‌ای است.

به گزارش ایسنا، همچنین احمد اکبری ـ رییس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با بیان اینکه ما می‌توانیم پذیرای دانشجویان دکتری بورسیه به شیوه پژوهش محور در سازمان پژوهش‌های علمی صنعتی باشیم، گفت: بر این اساس در این بحث ما پذیرای ۵ دانشجوی بورسیه در سازمان از کشور اندونزی خواهیم بود.

همچنین دکتر لطفی، رییس پژوهشگاه علمی و فناوری با اشاره به فعالیت‌های این پژوهشگاه با کشور اندونزی، از پذیرش ۶ دانشجوی بورسیه دکتری و کارشناسی ارشد از کشور اندونزی خبر داد.

در ادامه این نشست دکتر آل‌بویه ـ رییس دانشگاه امام خمینی(ره) نیز با بیان اینکه رسالت اصلی این دانشگاه، تربیت دانشجوی غیرایرانی در علوم مختلف به ویژه علوم اسلامی است، گفت: دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) آمادگی پذیرش دانشجوی بورسیه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به ترتیب به تعداد ۱۰ و ۵ دانشجو سالیانه را از کشور اندونزی دارد.

وی افزود: در حال حاضر ۵۰۰۰ دانشجوی غیرایرانی از ۹۵ ملیت در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی مشغول به تحصیل هستند.

رییس دانشگاه امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: دانشگاه بین‌المللی امام خمینی در رشته‌های مختلف فعالیت می‌کند و آمادگی کامل برای تبادل دانشجو و استاد و انجام پژوهش‌های مشترک بین دو کشور وجود دارد.

در ادامه این دیدار عمادی ـ مدیرکل دانشجویان غیرایرانی نیز آمادگی وزارت علوم را برای جذب دانشجویان اندونزی اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، احمد نیظار ـ رییس گروه دوستی پارلمانی اندونزی طی سخنانی در این دیدار ضمن استقبال از پیشنهاد ایران مبنی بر بورس ۳۶ دانشجوی اندونزی، پیگیری این کشور را در این راستا اعلام کرد.

وی سفر به ایران را برای ارتقای روابط دوجانبه عنوان و اظهار امیدواری کرد که تبادل دانشجو میان ایران و اندونزی بیشتر صورت گیرد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.