۳۶۶ میلیون نفر مبتلا به دیابت در جهان

جمعه ۱۲م آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

سلامت > بیماری– براساس آمار ارایه شده از سوی سازمان بهداشت جهانی، ۳۶۶ میلیون نفر در جهان دیابت دارند و ۸۰ درصد از مرگ و میر بیماران دیابتی درکشورهای درحال توسعه اتفاق می‌افتد

به گزارش تفسیری ایرنا، دکتر طیبه نجفی،متخصص بیماری‌های داخلی گفت: شیوع دیابت به عنوان اولین بیماری غیرواگیر در جهان بسیار است و هم اکنون این بیماری جزو چهار سبب مرگ و میر در جهان است.

وی ادامه داد: شیوع دیابت در ایران ۵/۹ درصد است که در دوسال اخیر حدود ۴۰۰ هزار نفر در این زمینه غربالگری شده‌اند. برنامه غربالگری دیابت در مراکز بهداشت کشور و به خصوص درشهرهای بزرگ کشور در حال انجام است و این مراکز به مبتلایان دیابت آموزش‌های لازم و همچنین اطلاعات مناسبی به منظور پیشگیری از این بیماری و آشنایی با عوارض آن ارایه می‌دهند.

دکتر نجفی خاطرنشان نمود: بیماری قلبی و عروقی، نابینایی و کم بینایی و مشکلات چشمی، سکته مغزی، زخم پای دیابتی ومشکلات کلیوی بخشی از این عوارض می باشند که بها بسیاری را بر اقتصاد جامعه متحمل می‌کنند.

به گفته وی به منظور پیشگیری از بیماری دیابت در جامعه، آموزش بسیار مهم است و در این زمینه به همکاری همه نهادها و سازمان‌ها نیاز است تا بتوان از ابتلای افراد بیشتر در جامعه به این بیماری کاست.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.