۴ درصد سهم تولید علم دنیا را داریم/ ۱۳۷ مرکز رشد در کشور وجود دارد

اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیر دبیرخانه ستاد ویژه توسعه فناوری نانوگفت: ۱۳۷ مرکز رشد در کشور وجود دارد که در سال جاری ۳۲ مرکز در قالب ۱۰۳ واحد در زمینه فناوری نانو فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس علمی باشگاه خبرنگاران دکتر علی محمد سلطانی در نشست خبری ششمین جشنواره فناوری نانوبا بیان اینکه  حدود ۱۰۵ دانشگاه و پژوهشگاه در کشور وجود دارد که در سال جاری حداقل ۵ پایان نامه مرتبط با نانو در آنها در حال اجراست در جمع خبرنگاران اظهار داشت:آمارها نشان می دهد در سال ۲۰۲۴ با تولید ۳ هزار و ۶۶۷ مقاله علمی رتبه هشتم جهان را به خود اختصاص دادیم که در هشت ماهه اول سال ۲۰۲۴ سهم ایران در تولید مقالات علمی نانو ۴ درصد بوده است.

وی با تاکید بر اهمیت همکاری های بین المللی افزود: در زمینه تولید مقالات مشترک در سال ۲۰۱۲ از حدود ۲۹ درصد مقالات انتشار یافته بیش از یک کشور در آن همکاری داشته که سهم ایران در تولید مقالات مشترک بین المللی ۱۷.۳ درصد بوده که از متوسط جهانی پایین تر است.

وی تصریح کرد: ایران اکنون در زمینه همکاری های بین المللی برای تولید مقالات علمی رتبه ۳۸ را داراست.

به گفته وی این رقم از استاندارد جهانی پایین تر است که سبب آن هم وجود برخی مشکلاتی است که کشورهای غربی و آمریکا برای برقراری ارتباط با ایران ایجاد کرده اند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.