۴ پژوهشگاه علوم پزشکی در علوم پزشکی تهران ایجاد می گردد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱،

توسعه آموزشی پژوهشی و فناوری و همکاری در دانشکده های بین رشته ای مهم ترین هدف تفاهم نامه علوم پزشکی تهران و دانشگاه تهران است.

دکتر لاریجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  یکی از راه های توسعه علمی، حرکت در زمینه های بین رشته است بسیاری از تحقیقاتی که امروز در دنیا انجام می گردد را شاید بتوانیم در یک رشته خاص به ثمر برسانیم به همین سبب تلاش بر این است که رشته های مختلف با هم همکاری نمایند تا فضایی ایجاد شود و توسعه های اخیر را سامان دهد.

وی گفت: در نقشه علمی کشور این مسئله مورد توجه قرار گرفته که حرکت خوشه ای در توسعه علم را دنبال کنیم ما سال قبل توانستیم مجوز دانشکده بین رشته ای را در دانشگاه بگیریم و طبیعتاً در دانشکده بین رشته ای بسیاری از رشته ها همکاری می نمایند و این همکاری دانشگاه های غیر پزشکی را هم طلب می نماید در قبل گروه هایی داشتیم که در غالب ۲ دانشگاه شکل پیدا نمودند.

لاریجانی تصریح نمود: در زمینه تحقیقاتی بعضی از تحقیقات ما احتیاج به اشخاصی دارد که در حوزه پزشکی نمی باش و بر اساس تفاهم نامه ای که با دانشگاه تهران داشتیم به دنبال این هستیم که با اساتیدی که می توانند در این زمینه کمک نمایند همکاری کنیم و توسعه آموزش را داشته باشیم.

رئیس علوم پزشکی تهران با اشاره به این که پژوهشگاه بین رشته ای را بین ۲ دانشگاه در پیشبرد اهداف هر ۲ دانشگاه تاسیس شده گفت: مدیریت و منابع انسانی این پژوهشگاه به صورت مشترک بوده و بر اساس برنامه ای که داریم که ۴ پژوهشگاه علوم پزشکی را در دانشگاه سامان دهیم و در نظر داریم فعالیت بین رشته ای را در بین عرصه پزشکی و آموزش و پژوهش را تحت پژوهشگاه بین دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران پیش ببریم./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.