۴ هنرمند ایرانی در میان پرفروش‌های کریستیز/ اثر هنرمند سوری در رده اول ایستاد

شنبه ۶ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

روز دوم حراج کریستیز و ده هنرمند اول

از بین ده اثر اول روز دوم حراج کریستیز که iبه بالاترین قیمت iبه فروش رفتند ۴ اثر iبه هنرمندان ایرانی اختصاص یافت،دو اثر iبه هنرمندان سوری یک اثر iبه هنرمندان مصری و دو اثر iبه هنرمندان لبنانی و یک اثر iبه هنرمندان ژاپنی

به گزارش تفسیری خبرنگار تجسمی هنرآنلاین ، روز دوم حراج کریستیز روز خوبی برای هنر ایران بود iبه طوریکه ۴ اثر از ده اثری که iبه بالاترین قیمت چکش خوردند متعلق iبه هنرمندان ایرانی بود؛گرچه بالاترین چکش حراج روی اثری از Louay Kayyali خورد که تخمین اولیه‌اش ۴۰ تا ۶۰ هزار دلار بود و در نهایت iبه قیمت ۱۷۰ هزار ۵۰۰ دلار iبه فروش رسید. تابلوی این هنرمند سوری در سال ۱۹۶۲ خلق شده است.

اما در رده دوم حراج روز دوم تابلویی بود از هنرمند مصری Omar El-Nagdi که iبه قیمت ۱۶۴هزار و ۵۰۰ دلار iبه فروش رسید در حالیکه بر آورد اولیه‌اش ۵۰ تا ۶۰ هزار دلار بود..

سومین جایگاه را علی بنی صدر از ایران iبه دست آورد که اثرش توسط خریداری از خاورمیانه iبه قیمت ۹۲۵۰۰ دلار خریداری شد و برآورد اولیه این تابلو ۲۰ تا ۳۰ هزار دلار بود.

چهارمین اثر متعلق iبه هنرمند لبنانی Saliba Douaihyبود که با وجود قیمت گذاری ۱۸ تا ۲۵ هزار دلار iبه قیمت ۶۸۵۰۰ دلار iبه فروش رسید.

رتبه پنجم و ششم این فهرست باز هم متعلق iبه هنرمندان ایرانی بود. رضا درخشانی با فروش ۶۸,۰۰ دلار و غلامحسین نامی با ۶۲۵۰۰ دلار در این رده ها ایستادند که اولی اثرش در خاورمیانه ماند و دیگری با توجه iبه خریدارش iبه اروپا رفت.

رتبه هفتم را هنرمند لبنانی از آن خود نمود.Mohammed El-Rawasاثرش ۶۲۵۰۰ دلار iبه فروش رسید و باز در رتبه هشتم اثر دیگری از رضا درخشانی ایستاد که خریداری از آمریکا iبه قیمت ۶۰ هزار دلار آن را خریداری نمود.

در رده نهم و دهم نیز iبه ترتیب هنرمند زاپنی و سوریه ای ایستادند .اثر Fuad Kouichi Hondaبه قیمت ۵۶۲۵۰ دلار و اثر Fateh

Moudarresبه قیمت ۴۷۵۰۰دلار iبه فروش رسید.

انتهای پیام/۳۱


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.