۴ پرونده اخلاقی نمایندگان توسط هیئت نظارت بر نمایندگان رسیدگی می‌شود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

نایب رئیس هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: تاکنون ۴ پرونده اخلاقی نمایندگان مجلس نهم توسط این هیئت اعلام وصول شده و در حال رسیدگی است.

حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران iبه عملکرد هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان اشاره کرد و اظهار داشت: این هیئت بعد از تشکیل هیئت رئیسه کار خود را iبه صورت جدی آغاز کرده و در حال حاضر نیز iبه پرونده‌های ارجاع شده رسیدگی می‌کند.

وی افزود: آئین‌نامه اجرایی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان کماکان در حال تدوین بوده و با حساسیتی که اعضای این هیئت در پیش گرفته‌اند، امیدواریم ظرف سه تا چهار ماه آینده تدوین این آئین‌نامه نهایی شود.

نایب رئیس هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در پاسخ iبه اینکه آیا تا iبه حال پرونده‌ای اعلام وصول شده که iبه آن رسیدگی کنید، خاطرنشان کرد: از آغاز فعالیت این هیئت تا iبه امروز ۴ پرونده اخلاقی برخی نمایندگان مجلس نهم اعلام وصول شده که در حال رسیدگی است.

غضنفرآبادی با اشاره iبه ماهیت این پرونده‌ها تصریح کرد:‌ منظور از اخلاقی بودن پرونده‌ها صرفا بحث رفتاری،‌ گفتاری و کلامی خارج از اخلاق و شئونات بوده و باید رسیدگی شود.

گفتنی است؛ طرح اولیه هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس هفتم کلید خورد که این طرح در مجلس هشتم iبه صورت جامع، کارشناسی و پخته بررسی و در نهایت در ابتدای مجلس نهم iبه تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان رسید.

همچنین اعضای هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مشخص شده و رسیدگی iبه پرونده‌های مختلف مربوط iبه نمایندگان در دستور کار این هیئت قرار گرفته است.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.