۴۰ درصد بیماران دیالیزی مبتلا به “دیابت” می باشند

فروردین ۱۴۰۳

۴۰ درصد بیماران دیابتی دیالیز می‌شوند که با رشد چشمگیر نارسایی کلیه و “دیالیز” به تخت های دیالیز فراوانی در کشور احتیاج است.

مصطفی قاسمی رئیس کانون خیریه حمایت از بیماران کلیوی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان ممتاز نیوز، گفت: با رشد چشمگیر نارسایی کلیه و دیالیزی شدن مبتلایان و اضافه شدن چند هزار در سال به میزان اشخاص دیالیزی در کشور نیاز به مراکز و تخت های دیالیز ضروری شده است.

وی با اشاره به اینکه حداقل در کشور به هزار دستگاه دیالیز نیازمندیم، خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد بیماران مبتلا به نارسایی کلیه در اثر ابتلا به دیابت دیالیزی شده و به پیوند کلیه روی می آورند. با وجود سونامی بیماران کلیوی نیاز جدی در آینده به تخت دیالیز در کشور است.

قاسمی با اشاره به اینکه ۳۰۰ بیمار دیالیزی برای دیالیز از استان البرز به تهران می آیند، خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت، مجلس و سازمان های مربوطه باید درنظر داشته باشند که مشکلات بیماران دیالیزی بسیار بسیار شده، تا حدی که پیداکردن یک تخت دیالیز برای بیماران تازه مشکل جدی شده است.

وی تصریح کرد: درجریان مذاکرات اخیر باید به مشکلات بیماران صعب العلاج از نظر ورود داروها، تجهیزات روز پزشکی و دستگاه دیالیز بررسی شود.

وی در پایان افزود: امروزه امکان خرید یک دستگاه ۷۰ میلیون تومانی دیالیز از طرف خیرین امکانپذیر نیست.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.