۴۰ درصد از کشاورزان کردستانی زیر پوشش طرح بهداشت کشاورز قرار دارند

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر فرزام بیدارپور روز یکشنبه در کارگاه آموزشی طرح بهداشت کشاورزی در سنندج افزود: یکی از اولویت ها و برنامه های دانشگاه علوم پزشکی استان در سال جاری زیر پوشش قرار دادن ۱۰۰ درصدی کشاورزان استان است.

وی با تاکید بر همکاری و نقش موثر بهورزان در اجرای بهتر برنامه عملیاتی بهداشت کشاورزی در استان، بیان داشت: تاکنون اقدامات تاثیرگذار و ارزشمندی در این راستا صورت گرفته و برای ارتقای هر چه بیشتر آن نیازمند همراهی مستمر بهورزان هستیم.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به مباحث مربوط به ارگونومی کشاورزی، گفت: ارگونومی کشاورزی به معنای راحت سازی انجام فعالیت های کشاورزی برای کاهش خستگی کشاورزان و افزایش بهره وری و راندمان کاری و هم چنین کاهش حوادث و بیماری های ناشی از مشاغل کشاورزی است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه از موضوعات قابل ارائه در این کارگاه را شامل فعالیت های انجام گرفته در زمینه بهداشت کشاورزی، برنامه عملیاتی بهداشت کشاورزی، بیان خلاصه ای از صورت جلسات کمیته های ملی تشکیل شده بهداشت کشاورزی ذکر کرد.

بیدارپور افزود: ایمنی کشاورزی، عوامل مخاطره آمیز حرفه کشاورزی برای کشاورزان و ارگونومی کشاورزی از دیگر مباحث مورد نظر در این کارگاه است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه اظهار داشت: موضوع مربوط به ارگونومی کشاورزی برای اولین بار است که در چنین کارگاهی ارائه و مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

در این کارگاه ۳۰ نفر از کارشناسان بهداشت حرفه ای مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان های استان حضور داشتند.ک/۳

۷۳۴۶/۵۳۳

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.