۴۰ درصد مشکلات مردم در نامه‌های ارسالی به ریاست جمهوری معیشتی است

۲۷م دیماه ،

مدیرکل ارتباطات مردمی و سفرهای ریاست جمهوری گفت: ۴۰ درصد مشکلات مردم در نامه‌های ارسالی به ریاست جمهوری مشکلات معیشتی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، عادل محمدیان ، اظهار کرد: حدوداً ۴۰ درصد مردم در نامه های خود از مشکلات معیشتی سخن می گویند و عمدتا کسانی می باشند که در تنگناهای مالی به سر می برند.

وی در ادامه با بیان اینکه ۲۰ درصد مشکلات مردم در نامه‌ها مربوط به حوزه کار و اشتغال است، افزود: ۱۵ درصد نیز برای درخواست وام و پرداخت اقساط ، پنج درصد دارو و پنج درصد هم از مشکل نبود مسکن رنج می‌برند.

مدیرکل ارتباطات مردمی و سفرهای ریاست جمهوری تصریح کرد: مردم با نامه‌های خود می توانند افق دید به دولت داده و به خوبی نشان می‌دهند که در کدام حوزه ها باید بیشتر توجه کرد؛ چرا که اگر دولت به این حوزه‌های مطرح شده از سوی مردم که ۸۰ درصد نامه‌ها را شامل می گردد، بپردازد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

محمدیان خاطرنشان کرد: روزانه دو هزار نامه در حوزه مردمی دریافت می‌شود و بیش از یک هزار و ۶۰۰ نفر به نهاد ریاست جمهوری مراجعه حضوری دارند.

محمدیان با اشاره به این‌که هفت میلیون ۲۵۰ هزار نامه در انتهای دور سفر اول جمع آوری شد، گفت: بیشترین نامه در خوزستان و کمترین نامه مربوط به استان‌های قم و یزد بود.

وی در رابطه با ضرورت استقرار سامد، گفت: حجم انبوه مکاتبات و مراجعات مردمی به نهاد ، اتلاف هزینه و زمان در رسیدگی به نامه ها در سطوح مختلف اجرایی دولت منجر به راه‌اندازی این سامانه شد.

محمدیان ادامه داد: استفاده از فناوری های نوین ارتباطی در راستای ساماندهی ارتباطات مردم و دولت، استفاده از فناوری های نوین اطلاعاتی در جهت مدیریت اطلاعات، دسترسی آسان مردم برای طرح مشکلات، و شکایات در سراسر کشور و پیگیری تا حصول نتیجه، ایجاد بستر لازم برای هدایت صحیح مشکلات و شکایات مطرح شده از جمله اهداف کلان این سامانه است.

وی در ادامه دربارهٔ حوزه های فعالیتی سامانه سامد در دستگاه‌های اجرایی، تصریح کرد: ۱۰ هزار و ۷۴۰ کارتابل فعال در سطح کشور و ۵ هزار و ۵۰۰ تماس با تلفن سامانه ۱۱۱ به صورت روزانه ثبت شده است.

مدیر کل ارتباطات مردمی و سفرهای ریاست جمهوری افزود: سامد ابزار گزارش گیری، شناسایی و مشکلات در چهار سطح ملی، دستگاهی و استانی و شهرستانی، نظارت و ارزیابی عملکرد و تصمیم گیری مدیران است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.