۴۰ میلیارد تومان برآورد اولیه از جشنواره نیکوکاری

۲۳فروردین۱۳،

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) از جمع آوری ۴۰ میلیارد تومانی کمک های مردمی در جشنواره نیکوکاری سال ۹۱ خبر داد.

ستاری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب که هنوز آمار دقیق و نهایی از کمک های جشنواره نیکوکاری به دست نیامده افزود: بر اساس برآورد اولیه بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان عایدی ۱۰۰ پایگاه در مدارس آموزش و پرورش از جشنواره نیکوکاری بوده است که با استفاده از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان هر کدام از مدارس و نیازمندان همان مدرسه، یا مدارس همجوار یا شهرستان و نهایتاً دیگر استان ها رسیده است.

وی با اشاره به عایدی ۳۵ میلیارد تومانی پایگاه های شهری و مساجد کشور بیان داشت: در ۳۰ هزار پایگاه مساجد و ۱۵ هزار پایگاه کمیته امداد با همکاری بسیج مستضعفین، بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان در جشنواره نیکوکاری جمع آوری شد.

وی در ادامه تصریح کرد: مبالغ و هدایای جمع آوری شده در این پایگاه ها، از طریق هیئت امنای مساجد که نیازمندان محله و منطقه را شناسایی کرده بودند و نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد که بر اساس اولویت و ضرورت شناسایی شده بودند، در طول هفته پایانی سال بین نیازمندان توزیع شد.

وی با بیان این که پیشنهاد ی کمیته امداد هر ساله بر اهدای کمک های نقدی به سبب توزیع سریع است افزود: اجناس و کالاهای مصرفی ارزنده ای بین کمک های مردمی در جشنواره نیکوکاری بود و بر اساس آمار اولیه حدود ۱۰ میلیارد تومان از سهم ۴۵ هزار پایگاه شهری و مساجد کشور به صورت نقدی بوده است.

وی در خصوص نحوه ی مصرف کمک های مردمی در جشنواره نیکوکاری گفت: با توجه به شرایط متفاوت در این جشنواره به سبب توزیع سریع هدایا به نیازمندان در پایان سال، محور بر تهیه و توزیع کالاهای معیشتی است.

وی در ادامه بیان داشت: تمام کمک های جمع آوری شده از طریق صدقات، زکات، فطریه، جشن عاطفه ها، جشن رمضان در مجموعه مشارکت های مردمی توسط حوزه های حمایتی در ۶ محور، معیشت، درمان خانواده، ازدواج فرزندان، اشتغال و کارآفرینی، تامین مسکن خانواده، ارتقای وضعیت فرهنگی خانواده به مصرف می رسد.

ستاری در ادامه با اشاره به نقش آفرینی برجسته ی مناطق محروم اظهار داشت: با توجه به مشکلاتی که استان های محروم به لحاظ درآمدی و اقتصادی با آن مواجه می باشند کمک های خوب و ارزنده ای در جشنواره نیکوکاری شد که از این میان می توان به درآمد بیش از یک میلیارد تومانی استان سیستان و بلوچستان و ۶۰۰ میلیون تومانی استان ایلام اشاره کرد ه بسیار حائز اهمیت است.

وی در ادامه افزود: با وجود کمک های خوب و ارزنده در استان های محروم و کم درآمد سعی شده است که این استان ها را از طریق استان هایی که دارای منابع بیشتر و مازاد می باشند بهره مند کرد استان هایی چون بوشهر، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد، و منطقه ای شباگرد از جمله مناطقی می باشند که از کمک های خیرین و حامیان بهره مند می شوند.

وی در پایان در خصوص نحوه ی دریافت کمک از خیرین خاطر نشان کرد: ارتباطات الکترونیکی، خطوط همراه اول و ایرانسل، پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی و یا حساب ارزی ۳۳۳ بانک ملی شعبه پیام انقلاب از جمله راه هایی است که خیرین حتی در خارج از کشور می توانند کمک های خود را ارسال کنند./ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.