۴۰۰ هزار نفر در تهران بیکارند

جام جم آنلاین: استاندار تهران با بیان این ‌که ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر در استان تهران بیکارند، هشدار داد: تمام درخواست‌ها و پرونده‌هایی که برای اعطای تسهیلات به بانک‌ها می‌رود روی هم انباشته می‌شود.

مرتضی تمدن در حاشیه جلسه شورای اشتغال استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: گزارش از عملکرد بانک‌ها در شورای اشتغال آماده شده و بانک‌هایی که برای ایجاد اشتغال همکاری نکرده‌اند معرفی شده‌اند.

وی افزود: بنده اعتقاد دارم بانک‌هایی که برای ایجاد اشتغال همکاری نکرده‌اند از سال جدید نیز امیدی به همکاری این بانک‌ها نیست ولی تقاضامندیم به نیات رئیس‌جمهور در ایجاد اشتغال توجه کنند.

تمدن با اشاره به این ‌که دچار افراط و تفریط شده‌ایم، گفت: در سیستم بانکی در یک زمان به شکلی اقدام می‌شود که فساد بانکی رخ می‌دهد و از طرف دیگر آنقدر سیاست‌ها انقباضی می‌شود که تمام درخواست‌ها و پرونده‌هایی که برای اعطای تسهیلات به بانک‌ها می‌رود روی هم انباشته شده است.

وی به تعداد بانک‌هایی که تاکنون عملکرد خوبی در اعطای تسهیلات به اشتغالزایی داشته‌اند، گفت: تاکنون چهار بانک همکاری کرده‌اند و بقیه بانک‌ها عملکرد ضعیفی داشته‌اند.

تمدن در ادامه درباره مصوبات شورای اشتغال استان تهران گفت: کار شورای اشتغال این است که تمام ظرفیت‌های موجود در استان تهران را به کار گیرد تا برای نیروهای بیکار اشتغال ایجاد کند.

وی با بیان این ‌که در سال گذشته ظرفیت اشتغال در استان تهران ۳۶۵ هزار نفر بوده است، افزود: به این تعهد عمل شده است. امروز در شورای اشتغال تیم راستی‌آزمایی اعزام می‌شود و آمار ایجاد اشتغال را به صورت نمونه‌ای مورد سنجش قرار می‌دهد.

تمدن درباره تسهیلاتی که در سال‌جاری برای ایجاد اشتغال در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: بخشی از این تسهیلات مربوط به صندوق توسعه ملی و قریب به ۲۷۰ میلیارد تومان در بخش کشاورزی تسهیلات برای ایجاد شغل تخصیص یافته است. (فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.