۴۰۰ هزار واحد مسکونی مازاد بر تعداد خانوار

۱۲م آذر ،

به گزارش نوساز به نقل از خبرنگار مسکن ایسنا، علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از واحدهای مسکونی در حال ساخت شهر تازه پردیس در جمع خبرنگاران گفت: در سال ۱۳۸۵، ۱۷٫۵ میلیون خانوار و ۱۵٫۸ میلیون واحد مسکونی در کشور وجود داشت و این رقم طبق آمار مرکز آمار در سال ۱۳۹۰ به ۲۱٫۲ میلیون خانوار با ۲۱٫۶ میلیون واحد مسکونی رسید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰۰ هزار واحد مازاد بر تعداد خانوار در کشور وجود دارد، خاطر نشان کرد: تعداد واحدهای مسکونی بیانگر این نیست که حتما هر خانوار یک واحد مسکونی دارند. تعدادی از خانه‌ها خالی می باشند.

نیکزاد با یادآوری آنکه در کمیسیون‌های تخصصی مجلس به دنبال آن هستیم تا از خانه‌های خالی مالیات اخذ کنیم گفت: ماهانه برای ۹۵ هزار تا ۱۱۰ هزار واحد مسکونی در کشور پروانه صادر می‌شود که خوشبختانه یا متاسفانه ۲۵ هزار واحد آن در تهران است.

به گفته نیکزاد هر روزه در تهران در مناطق ۲۲ گانه بارگذاری می‌شود و در حال ساخت و ساز هستیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طی پنج سال قبل ۵٫۸ میلیون واحد مسکونی توسط دولت و بخش خصوصی ساخته و تحویل شده است، گفت: اگر فکری برای خانه‌های خالی شود عرضه و تقاضا به یک نسبت خواهند رسید.

به گفته این عضو کابینه دهم دولت با توجه به سرعت پیش روی ساخت و ساز مسکن در کشور در شش ماهه اول سال آینده ۸۹۰ هزار واحد مسکونی کار آسانی است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین اظهار کرد: تعهد دولت در ۴ میلیون و ۱۲۰ هزار واحد که ثبت نام و ساخت آنها آغاز شده است در نیمه اول سال آینده محقق می گردد.

وی با اشاره به ساخت مسکن توسط پیمانکاران ایرانی در کشورهای دیگر گفت: بعضی می‌گویند شما چرا در سوریه خانه می‌سازید اما به ما خانه نمی‌دهید؟ من خانه نمی‌سازم بخش خصوصی به عنوان سازنده در دیگر کشورها وارد می‌شود که برای کشور ارز آوری دارد و مفید است.

نیکزاد در پایان خاطر نشان کرد: ایران در بخش ساختمان توان ورود به کشورهای منطقه و نیز قابلیت ساخت در کشورهای آمریکای جنوبی و به طور مثال ونزوئلا را دارد و این کار را انجام می‌دهد.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.