۴۲ آزمایشگاه در تهران، مواد غذایی و دارویی را کنترل می کنند

پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت – ۱۲:۴۲:۲۱ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا و دارو:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-  در حال حاضر ۴۲ آزمایشگاه در تهران و ۸۰ آزمایشگاه در شهرستان ها کار کنترل کیفی مواد غذایی و دارویی را انجام می دهند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا،  حسین رستگار در مراسم افتتاح ساختمان جدید مرکز آزمایشگاه مرجع کنترل غذا و دارو ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: کسب تأیید صلاحیت از WHO برای نظارت در صادرات جهانی واکسن با ۹۷ درصد امتیاز، برگزاری کارگاه های آموزشی برای کشورهای مختلف مانند کشورهای افغانستان، عراق، سوریه و سودان و کسب تأییدیه صلاحیت از اتحاد اروپا برای کنترل پسته ایران برای صادرات به کشورهای اروپایی از دستاوردهای بین المللی مرکز آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا ودارو است.
وی بازسازی کامل و تجهیز مرکز آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا و دارو، راه اندازی روش های نوین در کنترل فرآورده های حاصل از فناوری های نوین مانند نانو و بیوتکنولوژی را از توانمندی های مرکز آزمایشگاه های کنترل غذا و دارو عنوان کرد و گفت: نظارت بر آزمایشگاه های کنترل غذا و داروی دانشگاه ها با نگاه استقرار الزامات ISO به میزان ۵/۳۱ درصد افزایش داشته است.
دکتر رستگار در ادامه در خصوص مرغوبیت پسته های ایرانی گفت: تمام پسته ها توسط سیستم ردیابی سازمان غذا و دارو ردیابی شده و امکان ندارد پسته های نامرغوب در پروسه فرآوری و تولید یک ماده غذایی دیگر قرار بگیرد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۱۰۱۲۴۲۲۱۲۳۴


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.