۴۲۰ میلیارد ریال به چایکاران پرداخت شد

420 میلیارد ریال به چایکاران پرداخت شد

باقی‌مانده طلب چایکاران تا نیمه اول مهرماه پرداخت خواهد شد.

سخنگوی خرید تضمینی چای در بانک سپه در گفتگو با خبرنگار ایانا درباره آخرین وضعیت پرداخت طلب چایکاران گفت: از ابتدای سال جاری تا امروز ۴۲۰ میلیارد ریال بابت طلب چایکاران به این گروه پرداخت شده است.

محسن دارایی افزود: ۶۸۵ میلیارد ریال از ابتدای امسال چای از کشاورزان چایکار خریداری شده است که ۴۲۰ میلیارد آن پرداخت شده و ۲۲۵ میلیارد ریال آن باقی مانده است.

وی درباره وضعیت پرداخت باقی‌مانده وجوه چایکاران خاطرنشان کرد: رئیس سازمان چای اعلام کرده است که ظرف ۱۰ روز آینده باقی‌مانده وجوه چایکاران پرداخت خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: ۲۰۰ میلیارد ریال باقی مانده است که تا نیمه ماه جاری، باقی‌مانده این وجه به چایکاران پرداخت خواهد شد.

محسنی تصریح کرد: هر زمانی که این وجه به دست ما برسد، ظرف ۱۵ دقیقه به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

وی یادآور شد: بانک سپه برای تسهیل در پرداخت وجوه چایکاران، ۴۴ هزار کارت عابربانک برای همه کشاورزان این گروه صادر کرده است و اطلاعات آنها نیز برای پرداخت باقی مانده وجوهشان آماده است.

مدیر پروژه خرید تضمینی چای کشور درباره قیمت‌گذاری این محصول نیز تأکید کرد: قیمت چای درجه یک ۷۰۰ تومان تعیین شده است. همچنین چای درجه دوم حدود ۳۹۰ تومان است.

دارایی اظهار داشت: مصرف سرانه چای کشور، سالانه ۱۱۰ هزار تن است که ۲۷ هزار تن آن در داخل تولید می‌شود و باقی آن با واردات چای تأمین می‌شود./

 

خبرنگار: مهدیه انوشه

E-910702-01

بازرگانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.