۴۵ مدرسه پایتخت در آستانه پلمپ شدن

اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰۰ مدرسه استیجاری در شهر تهران وجود دارد، گفت: ۴۵ مدرسه پایتخت در آستانه پلمپ شدن است و از این تعداد تاکنون ۱۰ مورد پلمپ شده است.


 مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰۰ مدرسه استیجاری در شهر تهران وجود دارد، گفت: ۴۵ مدرسه پایتخت در آستانه پلمپ شدن است و از این تعداد تاکنون ۱۰ مورد پلمپ شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛سید علی یزدیخواه با بیان اینکه امسال یک میلیون و ۸۰ هزار دانش‌آموز تهرانی سال تحصیلی تازه را آغاز خواهند کرد، گفت: این دانش‌آموزان در ۴۵۰۰ مدرسه دولتی و غیردولتی بهار تعلیم و تربیت را آغاز می‌کنند.

وی افزود: برای آغاز مطلوب سال تحصیلی جلسات متعدد کارشناسی و بررسی روند انجام آن در حوزه تجهیزات، ساختمان و نیروی انسانی و همچنین آموزش‌های ضمن خدمت صورت گرفته و برای آغاز سال تحصیلی در تلاش هستیم تا با حداکثر آرامش ممکن مدارس را بازگشایی کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: علی‌رغم اینکه همه برنامه‌ها آماده شده، اما مشکلاتی نیز وجود دارد، اما قابل رفع شدن است؛ ضمن آنکه کتاب‌های درسی آماده شده و در انبارهای مناطق قرار گرفته است.

وی از صدور کامپیوتری ابلاغ معلمان تهرانی خبر داد و گفت: ساماندهی مدارس به اتمام رسیده و ۳۵۰ مدرسه ابتدایی به صورت ۲ دوره مجزای ابتدای فعالیت خواهند داشت، ضمن آنکه تعداد مدارس هوشمند نیز در حال افزایش است.

یزدیخواه ادامه داد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین آموزش و پرورش و تعاونی مصرف فرهنگیان صورت گرفته، تعاونی‌های مصرف می‌توانند با همکاری بانک‌ها به منظور هوشمندسازی مدارس پایتخت وام پرداخت کنند که این تسهیلات در اقساط دو ساله از مدارس دریافت خواهد کرد.

وی این طرح را در راستای تسریع هوشمندسازی مدارس عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه تعاونی یک مرکز با قدرت مالی بالاست، لذا خدمات پشتیبانی آن تضمین شده است و مدیران می‌توانند با استفاده از تسهیلات، مدارس خود را هوشمند کنند.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، در سال تحصیلی که به پایان رسید، ۵۹ درصد مدارس تهران هوشمند بودند که این طرح در حال توسعه است و بر اساس آمارها، ۲۹ درصد کل کلاس‌های درس شهر تهران که حدود ۴۰ هزار کلاس است، هوشمند شده‌اند.

یزدیخواه دربارهٔ مجوز جذب نیروی انسانی مرد در آموزش و پرورش شهر تهران نیز گفت: با توجه به اینکه بیش از دو سوم نیروی آموزشی شهر تهران را معلمان زن تشکیل می‌دهند برای تامین نیروی معلمان مرد با مشکل مواجه شده‌ایم، لذا مقرر شده مکاتباتی با مراجع ذی‌ربط صورت بگیرد که در استخدام تازه آموزش و پرورش برای شهر تهران جنسیت مرد در اولویت قرار بگیرد تا بتوانیم تناسب نیروی انسانی را در مدارس پایتخت برقرار کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران دربارهٔ آخرین وضعیت مدارس قلع و قمع و استیجاری تهران گفت: در حال حاضر ۴۰۰ مدرسه استیجاری در تهران وجود دارد که بعضی از آنها با توجه به اینکه زمین متعلق به غیر است، اشخاصی از محاکم قضایی احکام تخلیه گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه املاک این مدارس متعلق به اشخاص است، گفت: در حال حاضر ۴۵ مدرسه در شهر تهران وجود دارد که یا احکام اجرایی آن صادر شده یا در شرف اجراست که در حال پیگیری هستیم تا بتوانیم با مذاکره تدابیری اتخاذ کنیم که برای مهرماه مشکلی ایجاد نشود.

یزدیخواه خاطر نشان کرد: برای این کار مقرر شده از طریق تهاتر املاک مازاد آموزش و پرورش را در اختیار این اشخاص قرار دهیم تا در مهرماه مدارس با مشکل مواجه نشوند.

به گفته وی، از ۴۵ واحد آموزشی دارای مشکل قلع و قمع، ۲۳ مورد متعلق به بنیاد شهید است که مقرر شده دو قطعه زمین بزرگ را در اختیار بنیاد شهید قرار دهیم تا این مدارس را از تملک آنها خارج کنیم.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.