۴۷ درصد جرائم رایانه ای سرقت بانکی است

۲۶م دیماه ،

بینا- معاون قضائی رئیس کل و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با اشاره به اینکه از کل جرائم رایانه ای و اینترنتی ۴۷ درصد مربوط به سرقت از حسابهای بانکی اشخاص از طریق اینترنت است، گفت نرخ جرائم رایانه ای به شدت در حال افزایش است.
به گزارش بینا، مسعودی فر در اولین جلسه کارگروه پیشگیری از جرائم رایانه ای و اینترنتی شورای پیشگیری از وقوع جرم گفت: علی رغم توسعه نیافتن برخی جرائم این حوزه در تبریز، کلاهبرداران با ارسال ایمیل و پیامک به اشخاص مختلف، آنها را به انحای مختلف به پای دستگاهای خودپرداز (ATM) بانک ها می کشانند و اقدام به کلاهبرداری می نمایند.
وی با اشاره به انواع کلاهبرداری اینترنتی مانند فیشینگ، ارسال ایمیل یا نفوذ به ایمیل باکس اشخاص و ارائه شماره حساب های جعلی در معاملات و استفاده از اسکیمرها در دستگاه های خودپرداز بانک ها برای سوءاستفاده از کارت های عابر بانک، گفت: با وجود افزایش این نوع کلاهبرداری ها، سیستم های ایمنی و حفاظتی بانکها بسیار ضعیف عمل می کنند.
اولین جلسه کارگروه پیشگیری از جرائم رایانه ای و اینترنتی در راستای تصمیمات شورای پیشگیری از وقوع جرم استان در تشکیل سه کارگروه تخصصی پیشگیری های فرهنگی – اجتماعی، پیشگیری از جرائم رایانه ای و اینترنتی و کارگروه پیشگیری از جرائم مربوط به مسائل شهری برای ایجاد هماهنگی بین دستگاه ها در جهت پیشگیری از وقوع جرم در سطح استان برگزار شد.
در این جلسه که به ریاست دکتر مسعودی فر معاون قضائی رئیس کل و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان و با حضور معاون دادستان عمومی و انقلاب تبریز،نمایندگان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شرکت مخابرات استان، پلیس فتا و کارشناسان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تشکیل شد، هر کدام از شرکت کنندگان نقطه نظرات خود را در خصوص مسائل مرتبط با جرائم رایانه ای و اینترنتی ارائه کردند.
در پایان جلسه مقرر شد جلسات این کارگروه در سه محور افزایش آگاه سازی عمومی و اختصاصی مردم، تقویت ساختارهای کنترلی و نظارتی در سازمان ها و نظارت بر مراکز ارائه دهنده خدمات اینترنتی به طور منظم با حضور دستگاه های مرتبط در سلسله جلسات آتی کارگروه، مورد بحث و بررسی قرارگیرد.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.