۴۹۶ مصدوم حاصل حوادث ویژه ترافیکی هفته قبل

۰۶م آذر ،

مرکز هدایت عملیات بحران اورژانس کشور اعلام کرد حوادث وی‍ژه پرتلفات در هفته قبل ۴۹۶ مصدوم برجای گذاشت.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور،۱۳۱ اتفاق ویژه رخ داده طی هفته قبل منجر به اعزام ۲۱۲ آمبولانس و بیش از ۴۰۰ تکنسین اورژانس پیش بیمارستانی به محل حوادث شد.

براساس این گزارش، نیروهای امدادی اورژانس ۱۱۵ پس از ارائه خدمات پزشکی به مصدومان، ۴۹۶ نفر را برای دریافت مراقبت های تخصصی بیشتر به مراکز درمانی منتقل کردند.

برپایه این گزارش، مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور به هموطنان پیشنهاد کرد: در صورت بروز تصادفاتی که منجر به آسیب های انسانی شده است با شماره ی اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرید. در صورت تماس با شماره ۱۱۵ ،برای کمک به مصدوم یا بیمار شرح حال اولیه را به کارشناس مربوطه ارائه کنند.

این مرکز خاطرنشان کرده است: نشانی صحیح و دقیق، مسیر اورژانس ۱۱۵ را کوتاه می کند. همچنین برای کاهش زمان حضور کارشناسان اورژانس ۱۱۵ بر بالین بیمار، در اعلام نشانی محل اتفاق یا منزل از علایم واضح و نشانه های مشخص در مسیر استفاده کنید ( مانند مسجد، چهارراه تابلو بزرگ مغازه ها یا ادارات).

مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور در ادامه تاکید کرد: در صحنه اتفاق حتی المقدور مصدوم را جابجا نکنید مگر در صورت وجود خطر جدی و تهدید کننده مثل انفجار یا سقوط/ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.