۵ دانشکده جدید در دانشگاه علامه راه‌اندازی می شود

۵ دانشکده جدید در دانشگاه علامه راه‌اندازی می شود

به گزارش پورتال دانشگاهی کشور و به نقل از  فارس ،سیدصدرالدین شریعتی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی، از تأسیس ۵ دانشکده جدید در این دانشگاه خبر داد و اظهار داشت: دانشکده‌های ادبیات، زبان‌های خارجی، الهیات، ریاضی و رایانه، حسابداری و امور مالی پیش از این در دانشکده‌های دیگر ادغام شده بودند، ولی از ترم جاری به عنوان یک دانشکده مستقل آغاز به کار کرده‌اند.

وی افزود: بر اساس مصوبه شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و هیئت امناء دانشگاه علامه طباطبایی برای این دانشکده‌های مذکور مجوز دانشکده مستقل صادر شده است.

شریعتی در مورد مزایای تشکیل دانشکده مستقل زبان‌های خارجی گفت: تدریس زبان روسی در این دانشگاه اجرا شده است ولی برای آنکه بتوانیم رشته‌ زبان‌های چینی، ایتالیایی و آلمانی در دانشگاه علامه طباطبایی راه‌اندازی کنیم به یک دانشکده مستقل زبان‌های خارجی نیاز داشتیم.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه آمار، ریاضی و رایانه پیش از این جزء دانشکده اقتصاد بود، تصریح کرد: در حال حاضر دانشکده ریاضی و رایانه تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه رشته‌های حسابداری و مالی پیش از این با دانشکده مدیریت ادغام شده بود، اضافه کرد: برای آنکه بتوانیم رشته‌های جدید را در این دانشکده گسترش دهیم، به یک دانشکده مستقل برای رشته‌های حسابداری و مالی نیاز داریم.

 

 

دانشگاه علامه


پورتال اخبار دانشگاهی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.