۵ آبان مهلت ثبت نام “عمره دانشجویی”/بیشترین سهمیه در اختیار متاهلین

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

۵ آبان مهلت ثبت نام “عمره دانشجویی”/بیشترین سهمیه در اختیار متاهلین

5 آبان مهلت ثبت نام "عمره دانشجویی"/بیشترین سهمیه در اختیار متاهلین

مهلت ثبت نام “عمره دانشجویی” ار ۵ آبان آغاز می گردد و بیشترین سهمیه در اختیار متاهلین با تعداد ۸۴۰۰ نفر است.

به گزارش ممتاز به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ مهدی فقیهی،رئیس ستاد عمره دانشجویی در نشست خبری که برگزار شد گفت:حدود ۸۴۰۰ متاهل و ۶۶۰۰ مجرد برای اعزام عمره دانشجویی وجود دارد که ثبت نام از یکشنبه ۵ آبان آغاز و تا ۱۵ آبان ادامه دارد.

وی ادامه داد: اعزام ۱۵ هزار دانشجو و ۲ هزار سهمیه ویژه اساتید است که بیشترین سهمیه در اختیار متاهلین است و پیشنهاد اولیه اعزام از اول اسفند می باشد.

افزایش سهمیه ۲ هزار نفری حج عمره 

مهدی فقیهی،گفت: در سال قبل حدود ۱۵ هزار دانشجو عمره اعزام کردیم، یکی از اقدامات نو در این زمینه این بود که در سه مقطع قبل ، حین و بعد از حج از  عمره گذران نظر سنجی کردیم که درصد بالایی رضایت داشتند. هیچ فعالیت فرهنگی به اندازه عمره  در نسل جوان تاثیر گذار نبوده است.

وی افزود: در سال جاری سه مقطع اعزام به عتبات داشتیم که ده هزار نفر را اعزام کردیم و امیدواریم که تا پایان سال هشتمین مرحله اعزام به عتبات را داشته باشیم.

وی همچنین از اعزام اساتیدی که قول اعزام به آنها داده شده بود ولی محقق نشد خبر دادو اظهارکرد: سال قبل به ۸۰۰ نفر از اساتید قول اعزام دادیم که محقق نشد و امسال با سهمیه ای که برای آنها در نظر گرفته شده می توانند ثبت نام کرده و اعزام شوند. 

فقیهی تصریح کرد: از مبلغی که دانشجویان برای عمره باید پرداخت کنند اطلاعی نداریم مبلغ را سازمان حج و زیارت اعلام می کند و ما تخفیف هایی را برای دانشجویان مثل سالهای قبل خواهیم گرفت.

وی همچنین از ارایه سه کتاب قبل ، حین و بعد از حج عمره به دانشجویان خبر دادو افزود: کتاب دریا به دریا قبل از سفر، کتاب همراه تا قبله حین سفر و کتاب هفت آسمان بعد از سفر برای دانشجویان طراحی شده است.

رییس ستاد عمره دانشجویی با بیان اینکه ستاد هیچ مسولیتی در قبال دانشجویانی که با کاروان‌های خارج از ضابطه ستاد می روند ندارد عنوان کرد: بعضی از دانشجویان با کاروان‌هایی خارج از ضابطه ستاد می روند که در صورت هر گونه اتفاقی ما هیچ مسولیتی در قبال آنها نمی پذیریم،‌ دانشجویان باید از طریق ستاد اعزام شوند.

/۱۱۱/


اخبار ممتاز / دانشگاه
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.