۵ روز از تعطیلی دولت آمریکا گذشت

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در نشستی با نمایندگان حزب جمهوریخواه بدون توجه به زیان های تعطیلی دولت برای این کشور، خواستار اتحاد هم حزبی های خود در تقابل با دموکراتها بر سر بودجه شد.

به نقل از نیویورک تایمز، “جان بونر” دیرو جمعه در نشستی که در پشت درهای بسته با نمایندگان حزب جمهوریخواه آمریکا در مجلس نمایندگان داشت، با توصیف شرایط فعلی به یک نبرد حماسی از آنها خواست تا در این مورد با یکدیگر متحد باشند.

مخالفت جمهوریخواهان با طرح بیمه خدمات درمانی باراک اوباما، سبب شد تا بودجه سال مالی تازه آمریکا به تصویب نرسد و همین امر سبب تعطیلی دولت از روز سه شنبه هفته قبل شده است.

اما صرف نظر اینکه به خاطر این تعطیلی بین ۸۰۰ هزار تا یک میلیون نفر از کارمندان دولت فدرال آمریکا به اجبار خانه نشین شده اند، گویا بر خلاف آنچه رسانه های غربی وانمود می کنند این تعطیلی بر روی زندگی روزمره مردم آمریکا تاثیر داشته است.

زیرا پس از اتفاق تیراندازی روز پنجشنبه در نزدیکی ساختمان کنگره، دیروز جمعه نیز یک مرد در موزه هوا و فضای واشنگتن خود را به آتش کشید.

هنوز جزئیات بسیاری در مورد این اتفاق منتشر نشده است. این وضعیت در حالی است که با وجود گذشت پنج روز از تعطیلی دولت آمریکا هیچ نشانه ای مبنی بر توافق جمهوریخواهان و دموکراتها برای خروج از این وضعیت دیده نمی شود.

اوباما در اظهاراتی رئیس مجلس نمایندگان (جان بونر) را متهم اصلی تعطیلی دولت اعلام کرده است. رئیس‌ جمهور آمریکا گفته در صورتی حاضر به مذاکره با جمهوریخواهان است، که آنها با بودجه که برای باز کردن اداره های دولتی لازم است موافقت کنند.

دلیل اصلی بحران سیاسی در آمریکا، مخالفت مجلس نمایندگان این کشور با بودجه پیشنهادی رئیس جمهور برای ارائه خدمات درمانی است. حزب جمهوریخواه – حزب مخالف دولت – در مجلس نمایندگان اکثریت دارد و این مجلس با رد لایحه تازه ارائه خدمات درمانی، یک متن اصلاح شده بودجه را تصویب کرد، اما دموکراتها با آن موافقت نکردند.

هنوز مشخص نیست که دولت و کنگره آمریکا به چه ترتیب در مورد بودجه تازه به توافق دست خواهند یافت و تضمینی هم وجود ندارد که پس از تصویب لایحه بودجه، در هر زمانی که باشد، کارکنانی که در ایامی تعطیلی دولت در سر کار خود حاضر شده اند، دستمزد این دوره را دریافت کنند.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.