۵ شرط اعمال قیمت‌ جدید خودرو

جام جم آنلاین: وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه بنابر مصوبه سازمان حمایت‌، قیمت خودرو ۱۰ تا ۱۸ درصد افزایش یافته گفت: اعمال قیمت‌های جدید منوط به اجرای شروط مصوب این سازمان است.

مهدی غضنفری در حاشیه مراسم گرامیداشت روز جهانی استاندارد در جمع خبرنگاران تصریح کرد:یکی از شروط موافقت کمیته قیمت‌گذاری خودرو با افزایش قیمت خودروهای داخلی، پایبندی خودروسازان به قیمت‌های جدید تا مدت زمان معلوم تعیین شده در سازمان حمایت است.

وی با بیان اینکه خودروسازان متعهد شده‌اند تا زمان مقرر درخواست افزایش قیمت دیگری را مطرح نکنند، ادامه داد: انتقال وجوه ناشی از افزایش قیمت خودروهای داخلی به قطعه‌سازان، تنظیم بازار و کنترل قیمت‌های حاشیه بازار از سوی خودروسازان بزرگ، توجه به ارتقای کیفیت و خدمات پس از فروش از دیگر شروط موافقت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با افزایش قیمت خودروهای داخلی بوده است.

غضنفری تصریح کرد: همچنین خودروسازان متعهد شده‌اند که تعهدات فروش قبل از دوازدهم مهرماه را به قیمت‌های قبلی دراختیار مصرف‌کننده قراردهند.

وزیر صنعت معدن و تجارت در پاسخ به سوالی در خصوص توقف عرضه محصولات از سوی دو خودروساز بزرگ اظهارداشت:‌ اطلاعی دقیقی در این خصوص ندارم اما این موضوع به سازمان حمایت منعکس می‌شود تا پیگیری‌های لازم صورت گیرد چراکه  سازمان حمایت قطع عرضه هر محصولی را احتکار محسوب کرده و از سوی این سازمان و تعزیرات با محتکران برخورد خواهد شد.

 وی درباره دلایل افزایش قیمت برخی از خودروهای پرتیراژ داخلی که در حد بالایی داخلی‌سازی شده‌اند، گفت: این خودروها نیز در بخش تامین قطعات داخلی  ارزبری‌ دارند  و عمده افزایش قیمت آنها مربوط به بخش قطعه سازی است.

غضنفری در پاسخ به سوال دیگری در خصوص دلایل سکوت و عدم اطلاع‌رسانی مسوولان سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان درباره افزایش قیمت خودروهای داخلی تاکید کرد:‌ در حال حاضر درخواست افزایش قیمت برای برخی از کالاها وجود دارد که بعضا برای بررسی آن‌ها روال طولانی طی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین  اطلاع‌رسانی مسوولان سازمان حمایت در خصوص این تغییرات قیمتی قبل از نهایی شدن آن‌ها مثمر ثمر نبوده و تنها باعث التهاب بازار می‌شود.( باشگاه خبرنگاران)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.