۵ شرط سازمان حمایت برای افزایش قیمت های اخیر خودرو

خبرگزاری پانا: وزیر صنعت ،معدن و تجارت از پنج شرط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان برای موافقت با افزایش قیمت واردات خودرو در روزهای اخیر خبرداد و گفت: از خیلی پیش خودروسازها به خاطر برخی افزایش قیمت و نوسانات قیمت ارز و اینکه موفق نمی شدند از ارز بانک مرکزی استفاده کنند برای واردات برخی قطعات مورد نیاز خود ، متقاضی افزایش قیمت بودند.

 به گزارش خبرگزاری پانا ، مهدی غضنفری در حاشیه مراسم روز جهانی استاندارد در گفت وگو با خبرنگاران افزود: درچند جلسه در سازمان حمایت این موضوع بررسی شد و نهایتا سازمان حمایت با آنها موافقت کرد. البته برای اعمال این قیمت جدید مثل گذشته سازمان حمایت ۵ شرط گذاشته که در واقع این افزایش قیمت به قطعه سازان هم منتقل شود ، زیرا ما مواجه هستیم با گزارشاتی که برخی قطعه سازان قادر به ادامه تولید نیستند. نیازمند این هستند که افزایش قیمت داشته باشند .

وی ادامه داد: به علاوه اینکه تنظیم بازار بر عهده خودروسازان بزرگ باشد ، حاشیه بازار را کنترل کنند ، همچنین خدمات پس از فروش و کیفیت هم برعهده آنها باشند . در دوره زمانی که سازمان حمایت توافق می کند ، افزایش قیمت بیشتری نداشته باشند .

وزیر صنعت ، معدن و تجارت افزود: این گونه که سازمان حمایت گزارش داده متوسط افزایش قیمت ۱۰ درصد است با سقف ۱۸ یا ۲۰ درصد برای هر کدام از خودروسازان می باشد ، البته ما یک دستگاه بالاسری و کمیته بالاسری به نام ستاد تنظیم بازار داریم که معاون اول رئیس جمهوری آن را مدیریت می‌کند.

وی افزود: مصوبه افزایش قیمت توسط سازمان حمایت بوده و به طور معمول قیمت گذاری با سازمان حمایت انجام می شود ، می‌تواند جاری باشد ، اما اگر ستاد تنظیم بازار بررسی مجدد را در نظر داشته باشد ، کاملا این فضا برای ورود ستاد تنظیم بازار به این مسئله و بررسی آن وجود دارد .
 


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.