۵ میلیارد دلار برای تقویت بنیه دفاعی اختصاص یافت

۳۰اردیبهشت،

نمایندگان مجلس مصوب کردند که ۵ میلیارد برای تقویت بنیه دفاعی شامل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و نیروهای نظامی، انتظامی و بسیج اختصاص پیدا کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه) در جریان بررسی بخش‌های هزینه‌ای لایحه بودجه ۹۲ بند ۴ این لایحه را به تصویب رساندند.

براین اساس در این بند مقرر گردید که معادل ریالی مازاد ارز حاصله نسبت به مبالغ پیش‌بینی شده تا سقف معادل ریالی ۵ میلیارد دلار برای تقویت بنیه دفاعی شامل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلمان، نیروهای نظامی، انتظامی و بسیج اختصاص یابد.

همچنین مقرر گردید که معادل ۴۰۰ میلیون دلار برای مدیریت و اجرای طرح‌های کلان ملی – شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری و صد میلیون دلار برای ارتباط صنعت و دانشگاه تقویت و توسعه شود که آزمایشگاه علمی ایران و حمایت از فناوری – وزارت علوم و تحقیقات و فناوری تخصیص یابد.

همچنین نمایندگان در مصوبه دیگر جزو الحاقی را به بند سه به تصویب رساندند که طبق آن وزارت نفت مکلف شد در راستای اجرای ماده ۲۴ قانون بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی، نسبت به تامین اعتبار برق دار کردن حداقل ۲۰ درصد از چاه‌های کشاورزی اقدام کند. وزارت نیرو و شرکت‌های توزیع برق‌های استانی موظفند با درخواست جهاد کشاورزی شهرستان‌ها، برق چاه‌ها را تامین کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.