۵ میلیارد چیپ وایرلس در سال ۲۰۲۲

۷ م دیماه ،

بسیاری از دستگاه های که امروزه با آنها سر و کار داریم به نوعی از فناوری وایرلس استفاده می کنند. چه این فناوری به طور مستقیم در آنها به کار گرفته شده باشد و چه غیر مستقیم از آن بهره بگیرند، قطعات الکترونیکی کوچکی به نام چیپ که در این دستگاه ها تعبیه شده اند وظیفه خدمات رسانی به ما را به عهده دارند. اما این چیپ ها در سال ۲۰۲۲ چه وضعیتی خواهند داشت؟

 

موسسه تحقیقاتی ABIاعلام کرد که تعداد چیپ های اتصالی وایرلس که در سال ۲۰۲۲ تولید و عرضه خواهد شد در حدود ۵ میلیارد عدد خواهد بود. این عدد به طرز عجیبی بسیار بوده و در صورتی که این اتفاق رخ دهد باید منتظر انقلاب عظیمی در صنایعی باشیم که از این چیپ ها استفاده خواهند کرد. این عدد چیپ های استاندارد Wi-Fi،GPS، NFCرا شامل می‌شود.

طبق این گزارش حاکم این بازار یعنی Broadcomبه این حکمرانی خود ادامه خواهد داد و به لطف رشد بی نظیر ICهای وابسته به این صنعت می‌تواند باز هم حاکم بازار باشد. این رشد در بازارهای مستقیم و غیر مستقیم وابسته ادامه خواهد داشت. هرچند از این چیپ های در صنایع مختلف می‌توان بهره برداری کرد، اما این چیپ ها عمدتاً در لپ‌تاپ‌ها، تبلت ها و تلویزیون‌های هوشمند استفاده خواهند شد.

شرکت Qualcommهم در همین راستا رشد خود را در سال ۲۰۲۲ پیش بینی کرده است. این رشد به لطف مقبول واقع شدن چیپ Snapdragon  است که در گوشی‌ها و تبلت ها از آن استفاده می‌شود. چیپ S4که در ۴ مدل plus, pro, primeو playعرضه خواهند شد بازار هدفشان گوشی‌های هوشمند، تبلت ها و تلویزیون‌های هوشمند است. بسیاری از گوشی‌هایی که عرضه شده یا در سال ۲۰۲۲ عرضه خواهند شد از این چیپ ها استفاده کرده‌اند. برای نمونه می‌توان به گوشی‌های Google Nexus 4،  Nokia 920, 822, 820, 810و Droid RAZR MAXX HDنام برد.

از طرفی بازار چیپ هاگویا در حال تغییر و تحول است و باید منتظر چیپ های تازهتری در بازار باشیم که می‌توانند قابلیت‌های بیشتری از آنچه در حال حاضر از آن استفاده می‌کنیم به ما ارائه کنند. چیپ هایی مانند Bluetooth Smart، WiGigو NFCجدیدتر می‌توانند برنامه های کاربردی را دچار تغییر و تحولی اساسی کنند. این تغییر و تحول می‌تواند در حوزه برنامه‌هایی مانند برنامه های ورزشی و رانندگی تغییرات اساسی به وجود آورد.

سال ۲۰۱۲ با تغییرات و تحول‌ها عظیمی در صنعت گوشی‌های هوشمند رو به پایان است. اما گویا باید در سال ۲۰۲۲ منتظر اتفاقات عظیمی در این بازار باشیم.

منبع: Tom’s Hardware

 

پیشنهاد می‌شود بخوانید:

آی کلاب
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.