۵ میلیون تهرانی هر روز از حمل و نقل عمومی استفاده می کنند

۲۴خردادماه،

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ممتازنیوز به نقل از مهر، سید جعفر تشکری هاشمی با بیان این مطلب گفت: مدیریت شهری تهران با توجه به استقبال بی نظیر از وسایل نقلیه عمومی و رشد روزافزون مسافران مترو و اتوبوسرانی از یک طرف و مطالبات به حق شهروندان مبنی بر بهبود کیفیت ناوگان حمل و نقل عمومی از طرف دیگر، سعی کرده تا در زمینه افزایش ظرفیت ناوگان از طریق افزودن واگن های مترو و   اتوبوس های بی آر تی و نیز راه اندازی خطوط و ایستگاه های تازه بی آر تی و مترو، نسبت به کیفی سازی ناوگان اقدام کند.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد سفرهای روزانه در تهران با استفاده از حمل و نقل عمومی انجام می گردد و به عبارتی از ۵/۸ میلیون جمعیت تهران بیش از ۵ میلیون نفر به صورت مرتب و مستمر از وسایل نقلیه عمومی اعم از مترو، اتوبوس و تاکسی استفاده  می کنند و البته بقیه شهروندان نیز به تناسب و تناوب از وسایل نقلیه همگانی استفاده می کنند.

تشکری هاشمی با اعلام این که هفته قبل عملیات تونل سازی نیمه جنوبی خط ۳ متروی تهران به طول ۱۲ کیلومتر با ۹ ایستگاه از جاده ساوه تا چهارراه امیر اکرم به پایان رسید، تاکید کرد: ایستگاه های این مسیر نازک کاری را پشت سر گذاشته اند و ریل گذاری مسیر مذکور نیز در حال انجام است.

مردم خودشان ایستگاه  متروی آزادی را افتتاح کردند

معاون شهردار تهران با اشاره این که نیمه جنوبی خط ۳ متروی تهران از نقاط مهمی همچون میدان راه آهن و میدان حضرت ولیعصر (عج) عبور می کند، اظهار کرد: این خط که از شمال شرقی تا جنوب غربی پایتخت می-گذرد، ۲۸ ایستگاه دارد و نیمه جنوبی آن با ۹ ایستگاه تا اول مهرماه سال جاری مورد بهره برداری کامل قرار خواهد گرفت.

وی همچنین از بهره برداری آزمایشی از تازهترین ایستگاه متروی تهران خبر داد و تصریح کرد: برای بهره برداری از ایستگاه تبادلی آزادی که با ۱۲۵۰۰ متر مربع وسعت در محدوده خیابان بهبودی واقع شده، منتظر افتتاح رسمی نماندیم و چند روزی است که مردم خودشان این ایستگاه را افتتاح کردنده اند.

ناوگان حمل و نقل عمومی برای اول مهر آماده می گردد

تشکری هاشمی به ورود اولین اتوبوسهای نسل تازه اشاره کرد و گفت: این اتوبوس ها  یک متروباس سه کابین هیبریدی تولید داخل با ظرفیت بیش از ۲۰۰ مسافر است، به ناوگان اتوبوسرانی تهران اضافه شد و وارد خط ۲ بی آر تی شد.

وی با اشاره  به این که اتوبوس مذکور علاوه بر ظرفیت و کیفیت بالا، آلایندگی اندکی دارد و از نسل خودروهای پاک محسوب می-شود، اظهار کرد: این اتوبوس، صد در صد با پول مردم تهران خریداری شده و دولت جهت خرید آن هیچ کمکی نکرده و با توجه به این که اتوبوس مذکور تولید داخل کشور است و به دست صنعتگران داخلی ساخته شده، این مهم در سالی که به نام سال حماسه اقتصادی نامگذاری شده، دارای معنا و مفهوم ویژه ای است.

وی با بیان این که ۳۰۰ دستگاه اتوبوس تندرو در حال حاضر از سواحل جنوب ایران به سمت خیابان¬های جنوب تهران حرکت کرده

 اند، تصریح کرد: این اتوبوس ها با پیمودن مسیر ۱۵۱۸ کیلومتری بندرعباس تا تهران تا چند روز دیگر در خطوط بی آر تی و خطوط منطقه ای اتوبوسرانی پایتخت مشغول به کار خواهند شد.

تشکری هاشمی با اعلام این ۳۰۰ دستگاه اتوبوس عمدتاً در مناطق جنوب شهر به کار گرفته خواهند شد، تاکید کرد:   با اضافه شدن این اتوبوس ها به ناوگان اتوبوسرانی تهران، به ظرفیت جابه¬جایی مسافر در این ناوگان روزانه بیش از ۶۰۰ هزار نفر افزوده می گردد.

معاون شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: تعطیلات تابستان فرصت مناسبی است که نسبت به تجهیز و تکمیل امکانات حمل و نقل شهری اقدام نماییم تا همزمان با بازگشایی مدارس در اول مهر، ناوگان حمل و نقل عمومی بتواند با حداکثر ظرفیت و کیفیت پذیرای انبوه مسافران باشد و عموم مردم از جمله دانشجویان و دانش آموزان از این بایت کمتر دچار زحمت شوند.

 

ماخذ:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.