۵۰درصد کتابهای منتشر شده پس از پیروزی انقلاب در دولت نهم و دهم بوده است

براساس آمارهای رسمی از سال ۵۷ تا سال ۹۰ مجموعاًً حدود ۷۳۰ هزار عنوان کتاب منتشر شده است که پنجاه درصد کل آن در ۷ سال اخیر یعنی در دولت نهم و دهم منتشر شده و آمار پرافتخاری است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت امورفرهنگی؛بهمن درّی ضمن اعلام مطلب فوق افزود:در جلسه دیدار مسئولان نظام با مقام معظم رهبری، رئیس محترم جمهور در گزارش خود اشاره‌ای تیتروار به رشد قابل توجه تعداد عناوین کتاب در دولت نهم و دهم نمود که از رسانه صدا و سیما نیز بخش گردید.
معاون امور فرهنگی با ارائه آمار انتشار کتاب از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۰ به تشریح نکته مورد اشاره رئیس جمهور پرداخت گفت:تعداد عناوین منتشر شده کتاب براساس آمارهای رسمی (آمارهای غیر رسمی بیش از تعداد اعلام شده است) در ۷ سال اخیر رشد چشمگیری داشته است و به رغم موانع و مشکلات پیش‌رو، هر سال شاهد افزایش تعداد عناوین کتابهای چاپ اول و تجدید چاپی هستیم.
وی افزود: در سال ۱۳۸۴(۵۳۵۵۳ عنوان)، سال ۱۳۸۵(۵۳۶۸۵ عنوان)، سال ۱۳۸۶ (۵۶۷۹۰ عنوان)، سال ۱۳۸۷ (۵۷۹۹۰ عنوان)، سال ۱۳۸۸ (۶۰۷۰۲ عنوان)، سال ۱۳۸۹ (۶۴۹۵۲ عنوان)، سال ۱۳۹۰ (۶۸۶۶۵ عنوان) که با توجه به انتشار ۱۳۸۰۳ عنوان کتاب در سه ماهه سال پیش‌بینی می‌شود که در سال جاری این تعداد از مرز ۷۰ هزار عنوان عبور کند./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.