۵۰ سالن سینمایی تا اردیبهشت سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

رییس سازمان امور سینمایی اعلام کرد:

سینما و تلویزیون > سینمای‌ایران
رییس سازمان امور سینمایی از اضافه شدن ۵۰ سالن تا اردیبهشت سال آینده() به ظرفیت سالن‌های سینمایی کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا، جواد شمقدری، با بیان آنکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان امور سینمایی به تولید فیلم های ارزشی و فاخر اهتمام و توجه ویژه‌ای دارند، افزود: تولید فیلم های ارزشی اکنون رو به افزایش و مورد استقبال چشمگیر مخاطبان قرار گرفته است.

وی گفت: مصمم هستیم تولید آثار سینمایی به سمت خانواده و آثار ارزشی پیش برود و روز به روز شاهد رشد و افزایش تولید این آثار از نظر کمی و کیفی باشیم.

رییس سازمان امور سینمایی ادامه داد: جایگاه سینمای ایران خوشبختانه با اهتمام ویژه دولت دهم و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نظر کمی و کیفی ارتقاء یافته و قابل مقایسه با دوره‌های گذشته نیست.

شمقدری به ساخت و تجهیز سالن‌های سینما در کشور اشاره کرد و از اضافه شدن ۵۰ سالن سینمایی تا اردیبهشت سال آینده () در کشور خبر داد.

وی همچنین به افتتاح پردیس سینمایی هویزه مشهد که هفته گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این شهر به بهره‌برداری رسید، اشاره کرد و یادآور شد: کیفیت اینگونه سالن‌های بازسازی شده، حتی از پردیس‌های سینمایی تهران نیز بهتر و کامل‌تر است، به گونه‌ای که می‌توان پنج فیلم سینمایی را در آنها نمایش داد.

رییس سازمان امور سینمایی گفت: افتتاح و تجهیز سینماهای کشور بیانگر آن است که سینمای ایران یک سینمای رو به رشد و برخوردار از پیشرفت و ترقی است.

شمقدری یادآور شد: رویکرد دولت دهم آن است که سینمای ایران روز به روز از ظرفیت‌ها و امکانات بهتر و مناسب‌تری برخوردار شود.

به گفته وی، ارتقاء و بهبود وضعیت موجود سینما، حرکت پر شتاب به سمت تولید آثار ارزشی فاخر و خلاق، تجهیز و ساخت سالن‌های سینما در کشور، تعامل سازنده با سینماگران و حضور فعال در عرصه‌های بین‌المللی از جمله اولویت‌های سازمان امور سینمایی است.

رییس سازمان امور سینمایی درباره تشکیلات جدید این سازمان توضیح داد: سازمان امور سینمایی یک سازمان گسترده و بزرگ است و زیرساخت‌های آن ایجاد شده است.

شمقدری اضافه کرد: اکنون وارد مرحله اجرا شده‌ایم و بودجه لازم در مجلس تصویب و ردیف مستقل سازمان امور سینمایی نیز در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان امور سینمایی ادامه داد: اکنون ساماندهی صنوف مختلف را در دستور کار قرار داده‌ایم و روند رو به رشد را در همه زمینه‌ها در عرصه سینمای کشور را شاهد هستیم.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.