۵۰ هزار نمایشگاه کتاب در مدارس کشور برپا می شود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

تهران/ واحد مرکزی خبر/ مکتوب /۰۸/۰۶
رئیس اداره فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: iبه مناسبت هفته کتاب۵۰ هزار نمایشگاه از۲۰ تا ۲۷ آبان در ۵۰ هزار مدرسه کشور برپا می گردد.
عبدالکریم رستمی در مصاحبه با خبرنگار ما افزود: ۵۰۰ برنامه متنوع با هدف ترویج فرهنگی کتابخوانی در جامعه دانش آموزی تدوین شده است که در این هفته با شعار یادگار ماندگار در مدارس اجرا می گردد.
وی ، راهپیمایی کاروان کتاب از مدارس iبه سوی کتابخانه های عمومی در شماری از استان ها ، برگزاری مسابقه حضوری و غیرحضوری کتابخوانی ، برپایی اولین مرحله نقاشی همگانی با موضوع کتابخوانی و اجرای طرح اهدای کتاب iبه کتابخانه های آموزشگاهی و کلاسی را بخشی از این برنامه ها برشمرد.
رستمی ، اجرای سرود همگانی یاد یار مهربان در مدارس کشور ، تجهیز و آماده نمودن کتابخانه های کلاسی و آموزشگاهی در دوره های سه گانه تحصیلی و برگزاری عصر شعر با موضوع کتاب
را از دیگر برنامه های هفته کتاب بیان نمود.
وی گفت: در این هفته از کتابخوانان برتر، کتاب یاران فعال و معلمان اثرگذار در ترویج فرهنگ مطالعه در مدارس کشور قدردانی می گردد.
رستمی ، اجرای پژوهش های دانش آموزی با مشارکت سه هزار دانش آموز و هزار طرح پژوهشی با مشارکت منتخبان استانی مسابقات مطالعه و تحقیق ، برگزاری مسابقه خلاصه نویسی
در مدارس و برپایی همایش نهضت ملی مطالعه مفید در استان ها را از دیگر برنامه های هفته کتاب برشمرد.
وی افزود: در هفته کتاب ، دانش آموزان شاعر ، مؤلف و کتابخوان در شبکه های تلویزیونی مراکز استان معرفی می شوند و یک ستون از روزنامه های محلی iبه موضوع اهمیت کتاب و تشویق دانش آموزان و دیگر قشرها iبه کتابخوانی اختصاص داده میشود.
رئیس اداره فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش، برپایی سومین همایش کتاب سال دانش آموزی، تهیه و تولید نرم افزارهای جامع کتابخانه های دیجیتالی و راه اندازی کاروان کتاب و کتابخانه سیار در مناطق و استان های مرزی را از دیگر برنامه های هفته کتاب برشمرد.
اکنون حدود۸۰ میلیون جلد کتاب در کتابخانه های مدارس کشور در اختیار دانش آموزان قرار دارد.


IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.